Beantwoorden
kve2002
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Gebruiker registreren voor ongebruikte simkaarten

Hallo Netweters,

 

Ik heb een WIGO abonnement met tot 5 SIM kaarten.  Hiervan hebben we er maar 3 in gebruik.  Nu heb ik onlangs, tijdens een bezoek aan een Telenet Center, de resterende SIM kaarten meegekregen (2 dus).  We hebben hier recht op en blijkbaar worden ze nu meegegeven ook al vraag je ze niet expliciet aan (wat je vroeger diende te doen).  De Telenet Center medewerker vertelde: steek ze gewoon ergens weg voor als je er ooit een zou nodig hebben.

 

Ok, geen probleem tot hier dus.  Maar nu kreeg ik voor elk van die kaarten een mail:

 

"Registreer de gebruiker van xxxxxxxxxx" (xxxxxxxxxx het GSM nummer van de SIM kaarten)

"De gebruiker van xxxxxxxxxx is nog niet geregistreerd. Doe het snel, anders verliest de gebruiker van dit nummer vanaf 31/12/2020 toegang tot de pot mobiele data!"

 

  • Wat gebeurt er nu als ik dit niet doe en na 1 januari de kaarten zou gebruiken ?  Hebben die dan geen mobiele data ?
  • Als ik dit wel doe, moet er dan een unieke gebruiker in Mijn telenet gemaakt worden ? (dus 5 gebruikers, ook al zijn we maar met 4 :-)).  Of kan ik al de ongebruikte kaarten toewijzen aan 1 bestaande gebruiker om eventueel later te wijzigen?

 

Mvg

0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gebruiker registreren voor ongebruikte simkaarten

@kve2002  Dat zal een slimme verkoper zijn die al nummers geregistreerd heeft voor deze sim kaarten. Kwestie van zijn cijfers op te krikken.

Zomaar een sim kaart meegeven heeft geen nut. De klant kan er niets mee doen zolang die niet geregistreerd is, tenzij als nieuw nummer, tenzij als vervanging van een defecte sim kaart.

Je ging vooraleer je zo'n sim kaart kon gebruiken sowieso een Center of de helpdesk moeten contacteren.

En voor iedere kaart moet je in principe een andere gebruiker aanmaken. Wat in feite neerkomt dat het een apart mailadres moet zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kve2002
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Gebruiker registreren voor ongebruikte simkaarten

Volgens de Telenet Center medewerker was dat nochtans op vraag van Telenet.

Misschien dat @Suzy hier enige licht in de duisternis kan brengen ?  

Klopt het dat bij Wigo abonnementen waar nog niet alle SIM kaarten zijn opgevraagd door de klant dat de resterende kaarten worden meegegeven bij een bezoek aan een Telenet Center ?

 

In de winkel niet echt bij stilgestaan (na 2 uur in de wachtrij en nog 10 mensen achter je wil je best snel thuis zijn 🙂 en komen de vragen pas achteraf)

0 Likes
JarneD
Freshman Meerweter
Berichten: 76
Een bus vol! Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig!

Gebruiker registreren voor ongebruikte simkaarten

Het is inderdaad niet de bedoeling om simkaarten te registreren en mee te geven als de klant hier niet expliciet om vraagt. 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Gebruiker registreren voor ongebruikte simkaarten

@kve2002 ik heb over deze werkwijze nog nooit iets gehoord, dus dit is volgens mij niet correct. Normaal krijg je als klant de overige simkaarten pas als je ernaar vraagt of ze nodig hebt. Heb hetzelfde vermoeden als @igvfer.

 

Kan je me daarom even vertellen in welk Telenet center dit was? Dan geven we deze feedback intern door. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
kve2002
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Gebruiker registreren voor ongebruikte simkaarten

@Suzy Ok, dat was in Computer Checkpoint te Aartselaar.

 

Alvast bedankt om het na te vragen 🙂