24748
netweters
|
152261
antwoorden
|
20685
vragen
|
Ik ben deze week overgeschakeld van een OnePlus 8 naar een Samsung A55 5G met Android 14. Ik merk op dat ik precies geen 5G meer kan ontvangen sindsdien, waar dit bij de OnePlus wél zo is, dezelfde simkaart daar geeft perfect 5G weer, zonet nog getest. Regio Gent, dus bereik is oké.
Bij nazicht blijkt dat ik mogelijk de cache dien te legen van de A55 via de recovery, heb ik gedaan, maar biedt geen oplossing. Ook een update van carrier settings zou mogelijk helpen, heeft iemand hier weet van? Bij status van de simkaart vind ik ook enkel LTE terug onder netwerktype mobiele gegevens (zie screenshot), terwijl mijn instellingen wel op automatisch 5G staan. Handmatig de APN settings nog eens toegevoegd, maar werkt ook niet. Spaarstand staat ook uit, net zoals het bellen via LTE. Vind online hier en daar dat het mogelijk te maken heeft met een update van Android, maar die OnePlus draait ook op Android 14 en daar werkt het dus wel, beide zijn up to date.
Iemand die hier een oplossing voor heeft?
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: 5G werkt niet op Samsung A55 5G
Kleine update:
Hier nog steeds geen 5g op onze toestellen.
Ik heb sedert zaterdag j.l. eindelijk een duidelijke info ontvangen van Telenet. Dit na veel weg en weer gepost met Telenet en met Samsung. Veel van hun eigen medewerkers weten niet van het probleem en herhalen maar dat updates nodig zijn, instellingen, nieuwe simkaart,….
Van Samsung hoorde ik vorige week dat hun A55 toestellen op vandaag wel degelijk 5g hebben. Vandaar dat ik meer aandrong bij Telenet om me te zeggen waar het probleem werkelijk ligt.
Telenet excuseert zich voor de ‘miscommunicatie’ met mij. ‘Het is LANGS ONZE KANT dat 5g nog niet beschikbaar is’ zeggen ze. Ze hopen dat de tests TEGEN DE ZOMERVAKANTIE zullen afgerond zijn.
Kortom, we weten nu dat het probleem wel degelijk bij Telenet ligt. We weten dat er een serie tests nodig zijn en dat deze wellicht redelijk snel zullen afgerond zijn.
Afwachten dus…
Is samsung niet alleen er zijn nog merken die er op wachten op de 5g actief wordt gezet
Zonet de laatste update van Samsung voor de A55 (A556BXXU3AXF1 ) geïnstalleerd.
5G werkt nu ( eindelijk )wel. Raar, dat het toch via een update van Samsung diende te gebeuren.
Hier ook deze update binnen gekregen. Wat een update ! Telefoon reageert sneller en inderdaad 5g ! Idd raar dat dit toch via een samsung update gaat ...
Ook hier alles OK nu. Ik vermoed dat de update enkel via Samsung zelf kán komen. Ik stelde zopas de vraag aan Telenet. Niet dat het nu nog veel uitmaakt, maar we hebben er lang genoeg op gewacht… Ik geef hun antwoord hier door.
Tja, antwoord van Telenet: Updates kunnen enkel van Samsung komen…
Je krijgt telkens andere Telenet medewerkers en die hebben steeds een andere uitleg…
Niemand die de moeite doet om eens ernstig te informeren bij hun technische diensten. Steeds een andere uitleg.
Enfin, het is opgelost. Case closed