Beantwoorden
Ben666
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Wereld gedichtendag Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen verbinding met one datasim kaart

Ik heb een laptop (Dell Latitude 5490) met wwan kaart geinstalleerd en de Telenet-One datasim ingeplugd. De sim is zichtbaar in de instellingen en ik heb de pin code uitgeschakeld. De signaalsterkte is tussen de 3 en 5 streepjes. Probleem is dat ik geen verbinding krijg via de datasim. Onder het icoon blijft staan 206-05 (EDGE) 'verbroken'. Ik heb de sim gewoon geïnstalleerd zonder verdere instellingen. Ik zie dat bij de instellingen de 'standaard-APN' is toegepast en het Actief netwerk 'Telenet' is.

Moet ik nog ergens een instelling aanpassen? Een APN? Indien zo enig idee welke instellingen? Het is mijn eerste ervaring met een datasim en heb geen referentie.

0 Likes
7 reacties
Ex-Netweter
 

Geen verbinding met one datasim kaart

0 Likes
Ben63
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Wereld gedichtendag De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Geen verbinding met one datasim kaart

telenet1.png

De instellingen op deze helppagina komen niet helemaal overeen met deze die mogelijk zijn in mijn instelling W11. Ik heb een nieuwe APN aangemaakt met deze instellingen (zoals boven op de screendump) maar ik krijg "geen internet verbinding".

Enig idee?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen verbinding met one datasim kaart

@Ben666 

Toegangspunt (APN)

 
 

telenetwap.be

 
 
 
 
 

MCC (Mobile Country Code/Landcode)

 
 

206

 
 
 
 

MNC (Mobile Network Code/Netwerkcode)

 
 

Binnenland: 05

 

 
 
 
 

Verificatietype

 
 

PAP

 
 
 
 

Type toegangspunt (APN)

 
 

default (kleine letters)

of internet/normaal (bij een keuzemenu)


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ben666
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Wereld gedichtendag Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen verbinding met one datasim kaart

Ik zie dat mijn schermafbeelding nog niet is doorgekomen maar de instelling is niet helemaal zoals u voorstelt.

ik heb (enkel):

Profielnaam:

APN:

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Type aanmeldingsgegevens:

IP-type

 

Ik heb deze allemaal ingevuld maar blijf "205-08 (HSPA) Geen internetverbinding" krijgen. Zeer frustrerend.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen verbinding met one datasim kaart

Dit zijn de instellingen voor Windows:

Profielnaam: Telenet
APN: telenetwap.be
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Type aanmeldingsgegevens: PAP
IP-type: IPv4v6

Je moet geen gebruikersnaam of wachtwoord invullen.
Als je geen verbinding krijgt, probeer die simkaart dan eens in een ander toestel. Als het op twee toestellen niet werkt, dan zal de simkaart niet geactiveerd zijn.

Ben63
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Wereld gedichtendag De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Geen verbinding met one datasim kaart

Deze oplossing werkt. 😀 Eindelijk na een hele week sukkelen. Hartelijk bedankt.💐

 

(Telenet zou toch eens een betere handleiding mogen maken.)

 

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Geen verbinding met one datasim kaart

Blij dat het voor je werkt

Kun je dan het juiste antwoord als oplossing aanduiden als je wil? 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes