Beantwoorden
WalterVdE
Experienced Beetjesweter
My smart Valentine It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Gigaset: wachtmuziek stopt na ±15 sec en lijn verbroken

Telenet modem  met op de TEL-1 uitgang van de modem achtereenvolgens de Gigaset A400, A475 en AS690 aangesloten.

Het omschreven probleem doet zich voor met elke set. Er zijn geen extra vaste lijn optie's geselecteerd bij Telenet.

Verder werken alle functie's zoals, omschreven in de handleidingen van de sets normaal.

Enige uitzondering hierop is het doorschakelen van een buitenlijn naar een andere binnenlijn OF het terugnemen van de buitenlijn na ruggespraak met een binnenlijn.

Bij de aanvang van het selecteren van een binnenlijn -om door te schakelen of ruggespraak te houden- hoort de buitenlijn de gekende wachttoon (muziek).

Na ±15 sec. breekt deze wachttoon af en is de commucatie met de buitenlijn verloren. Vóór deze 15 sec. blijven ruggespraak, buitenlijn terugnemen of doorschakelen mogelijk, eea. zoals omschreven in de handleiding van de sets.    P.S. Naast de verschillende Gigasets probeerde ik ook een andere Telenet modem.  m.vr.gr.

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Wachttoon stopt na ±15 sec. Buitenlijn wordt verbroken.

0 Likes
3 reacties
flip1953
Professional Allesweter
De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster! Applaus voor jezelf!

Blijkbaar een communicatieprobleem tussen de Gigaset en de Telenet telefonie client (ingebouwd in de modem).

Als u spreekt over de wachttoon / muziek (misschien is het woord "wachtmuziek" duidelijker), is dat dan een muziekje die door de Gigaset afgespeeld wordt, of door de Telenet centrale?

Het enige wat ik mij kan inbeelden is het verlengen/verkorten van de flashtijd van de "ruggespraak" toets (R). 

Kijk eens in de handleiding van de betreffende Gigaset, en zoek op "flash". Deze kan je instellen tussen 80ms en 800ms.

Op een Gigaset 400 bijvoorbeeld, is dat *# 05# 12 , gevolgd door een cijfer tussen 0 (80ms) en 7 (800ms), voorbeeld 2 (= 120ms). Probeer verschillende waarden en kijk of dit helpt (trial and error). Geen idee welke de correcte waarden zou moeten zijn, of welke waarde default ingesteld staat.

Bedoeling is om te vermijden dat de "R" toets doorgegeven wordt aan de Telenet modem en daar ook als ruggespraak wordt geïnterpreteerd. Wat jij wil is dat ruggespraak binnen het Gigaset basistation blijft ...

0 Likes
WalterVdE
Experienced Beetjesweter

Dank je voor de toelichting.  Ik ga dit morgen/overmorgen uitproberen en laat je het resultaat weten.

WalterVdE
Experienced Beetjesweter

Helaas biedt dit geen oplossing. Ik probeerde elke toegestane waarde maar kon geen verschil merken.

0 Likes