Beantwoorden
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Google Pixel 7 - 5G + Vowifi en VoLTE

Hallo,

Ik overweeg een aanschaf van de Google Pixel 7, maar aangezien deze niet officieel in België te koop is (wel in NL sinds oktober 2022) vraag ik me af of 5G ondersteuning hierop zal werken vanuit Telenet/Google eens 5G breed beschikbaar zal zijn in Belgie. Of kan ik beter kijken naar een telefoon dat wel officieel gelanceerd is in Belgie voor deze mogelijkheden? Ook biedt deze ondersteuning voor e-sim, wat in de toekomst wel handig zou zijn als Telenet hiermee van start gaat

Reden Google Pixel aankoop:

- Goed en regelmatig updatebeleid

- Stock Android (Nokia en Motorola bieden dit ook)

- Aankoop aan EU adviesprijzen sinds 2022, dus geen grijze import meer)

- Goede prijs/kwaliteit


Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes Tim

 

0 Likes
101 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Google Pixel 7 - 5G + Vowifi en VoLTE

Ik heb ooit eens de helpdesk gecontacteerd en daar beweerde men toen dat ze het toestel konden activeren. Het dan ook effectief geactiveerd zijn, maar veel heb ik daar niet van gemerkt.

Ik heb vliegtuigmodus aangezet en dan wifi, maar kreeg met bellen een waarschuwing dat vliegtuigmodus uit moest. Bellen over wifi lijkt dus niet te werken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Google Pixel 7 - 5G + Vowifi en VoLTE

@sb 

Als ik bij die van ons die code doe, staat alles aan, als ook alles in kleur (in kleur wil dus zeggen blijkbaar verbinding, ale hier toch) Op haar IMS-status popup zie ik dan weer wel dat dingen geactiveerd/beschikbaar zijn.

Is natuurlijk geen Google pixel 7, maar Samsung, maar wou ff bij haar zien hoe alles eruit ziet, omdat op haar toestel alles wel toegang heeft. Was om eens te checken

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Jan3Q
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Google Pixel 7 - 5G + Vowifi en VoLTE

Met de laatste beta (QPR3 Beta 1) zou 5G moeten werken.

jimmypop
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Say what?! Star Wars Day Happy New Year! Tien op tien!

Google Pixel 7 - 5G + Vowifi en VoLTE

Ik heb de QPR3 beta 1 net geïnstalleerd en Volte en Vowifi werken. Morgen in Brugge testen of 5G ook werkt 🤞

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Google Pixel 7 - 5G + Vowifi en VoLTE

Dan zou Telenet hun lijst met ondersteunde toestellen moete updaten. Is goed nieuws voor mensen met Google Pixel telefoons

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

jimmypop
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Say what?! Star Wars Day Happy New Year! Tien op tien!

Google Pixel 7 - 5G + Vowifi en VoLTE

5G werkt dus wel degelijk op mijn pixel 6 pro na het installeren van QPR3 beta1 🥳

Wel zeggen dat ik bij hey telecom zit [orange netwerk]

0 Likes
PeterColpaert
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
All I want for X-mas is YOU Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag

Google Pixel 7 - 5G + Vowifi en VoLTE

wat heb je moeten doen om VoWiFi te laten werken? bij mij staan de switches wel aan maar toch kan ik het niet gebruiken.

En wat de 5G betreft ben ik heel benieuwd, bij mij zie ik enkel dat het soms '4G+' is, wat ik vroeger ook niet zag.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Google Pixel 7 - 5G + Vowifi en VoLTE

Ik lees dat de stabiele versie pas in juni geïnstalleerd zal worden. Voor niet betatesters is het dus nog even wachten.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
jimmypop
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Say what?! Star Wars Day Happy New Year! Tien op tien!

Google Pixel 7 - 5G + Vowifi en VoLTE

Vowifi werkte ook gewoon. Of dit nu door de QPR3 komt of door het installeren van pixel ims, kan ik niet zeggen.

Zal dit merken als de volgende update geïnstalleerd wordt.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Google Pixel 7 - 5G + Vowifi en VoLTE

@jimmypop 

Dat is teken dat Orange jou telefoonmerk/type ondersteund voor vowifi en volte.

Bij telenet wordt dit voor dit type/merk (nog) niet ondersteund.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
jimmypop
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Say what?! Star Wars Day Happy New Year! Tien op tien!

Google Pixel 7 - 5G + Vowifi en VoLTE

Blijkbaar wordt de pixel idd ondersteund maar ik vind er niets over terug op zowel de orange website als die van Hey.

De ondersteunde toestellen zijn samsung / iphone / xiaomi en oppo volgens hun website

https://www.orange.be/nl/opties-en-diensten/orange-netwerk/5g#devices

Dus volgens mij moet telenet dat dan toch ook kunnen ?

EDIT: bovenstaande gaat over 5G, over Volte en Vowifi gaat het over dezelfde merken (en nog dit op de website: 

  • Android/Andere :
    • De VoLTE-integratie vordert bij de meeste grote merken.

 

 

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Google Pixel 7 - 5G + Vowifi en VoLTE

@jimmypop 

In principe kunnen ze elk toestel toevoegen, maar ze moeten willen. Hier in België gaat het er een pak anders aan toe dan in het buitenland. Waarom ze niet doen voor meer merken... Weet ik Écht niet. Alle er zijn hier geen providers in belgie die heel veel merken ondersteunen, is niet alleen bij telenet geval.

Voordeel is als ze dit voor de goedgekeurde Europese modellen zoude goedkeuren, klanten van telenet dan binnen altijd perfect ontvangst hebben via vowifi en buiten door mobiel netwerk.

Is al meermaals aangekaart hier op community, worden eindeloze posts met 0 vooruitgang als gevolg. Dusja...

Wees blij dat het werkt voor jou... Is groot pluspunt👍

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

jimmypop
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Say what?! Star Wars Day Happy New Year! Tien op tien!

Google Pixel 7 - 5G + Vowifi en VoLTE

Is idd frustrerend en zeker als je Vowifi zou kunnen gebruiken.

Waarom Belgische providers niet meer merken toevoegen is me ook een raadsel.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Google Pixel 7 - 5G + Vowifi en VoLTE

@jimmypop 

Idd, vowifi is DÉ oplossing als mobiel netwerk amper in huis kan, of als je ook slecht 4g ontvangt. Dan heb je 100% ondersteuning vanuit je wifi in huis waar je 2m vanaf zit via wifi signaal 5ghz.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Google Pixel 7 - 5G + Vowifi en VoLTE

Mijn moeder woont dicht in de buurt van een (klein) vliegveld waar hoge masten niet toegelaten zijn. Binnen is het bereik van Telenet om te janken, vandaar dat ik een hele tijd terug een MCE gekocht en geïnstalleerd heb. Zij heeft nu wel een iPhone en kan dus bellen over wifi, maar op mijn Pixel 6 lukt dat niet. Ironisch genoeg verkoopt TN geen MCE meer, "want er is een degelijk alternatief: bellen over wifi". Jammer genoeg vertellen ze er niet bij dat dit maar voor enkele merken is. Als de MCE het begeeft, dan heb ik opnieuw slecht tot geen bereik als ik op bezoek ga. Gezellig. Orange heeft bij mijn weten geen 'prijs volgens verbruik'. Dat is de enige reden waarom ik bij Telenet blijf.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.