Beantwoorden
DC69
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Jij bent af! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Bellen en sms'en via Samsung Galaxy Tab S9

Volgens gsmarena ondersteunt de GSM / HSPA / LTE / 5G

Wil dat zeggen dat deze tablet zelfstandig kan bellen/sms'en? Hiermee bedoel ik zonder gebruik te maken van mijn huidige gsm.

 

Titel gewijzigd door Aurelie_ (mod) | Vorige titel: Bellen via nieuwe Samsung Galaxy Tab S9

0 Likes
12 reacties
CarlVN
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Star Wars Day

Bellen en sms'en via Samsung Galaxy Tab S9

Yep, mits je er een (data)simkaart insteekt.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Bellen en sms'en via Samsung Galaxy Tab S9

@CarlVN je bedoeld via gewone simkaart, anders kan je niet bellen, tenzij je een voip abonnement hebt of via Whatsapp wil bellen 🙂


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
CarlVN
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Star Wars Day

Bellen en sms'en via Samsung Galaxy Tab S9

Idd, met datasim enkel via Whatsapp, Skype, Messenger, ... (en dan "vergeet" ik er nog tientallen ;-))

Als je op de "ouderwetse" manier een nummer wil bellen heb je een gewone sim nodig.

DC69
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Jij bent af! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Bellen en sms'en via Samsung Galaxy Tab S9

Dank je voor jullie antwoord. Ik bedoel wel degelijk bellen op 'ouderwetse manier' dus níét via voip, messenger, whatsapp enz.

Mijn vraag komt erop neer of ik deze tablet kan gebruiken net zoals een gewone smartphone. Kan ik mijn huidige smartphone (Samsung Galaxy S20+) vervangen door deze tablet zonder aan functionaliteit in te boeten?

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen en sms'en via Samsung Galaxy Tab S9

@DC69 

Ik vermoed dat je bedoeld dat je ook kan bellen via andere apparaten of sms sturen via andere apparaten. Dit is een functie die je moet instellen via je gsm toestel zelf. Je tablet kan misschien wel een simkaart ondersteunen maar dat is voor 5G of 4G , wat er op neerkomt dat je dus mobiele data kan gebruiken via je tablet. Dat dient er dan voor als je onderweg bent en er is geen wifi beschikbaar. 

Wat jij volgens mij bedoeld is dat je gesprekken kan voeren via je tablet als je toestel niet in de buurt is en dan zal je tablet dienst doen voor dat wel te kunnen doen. Samsung heeft deze ondersteuning net als Apple. Gesprek komt binnen op de Iphone , bij jou de Samsung , en je kan dan opnement met je tablet , bij Apple gaat het via Imac of tablet of macbook. 

Hier heb je een artikel wat je eens kan bekijken en daar staan ook de benodigde stappen om dit in te stellen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DC69
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Jij bent af! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Bellen en sms'en via Samsung Galaxy Tab S9

Dank je voor je antwoord maar het is net die 'via andere apparaten' die ik niet wil.

Zijn er dan geen tablets waarmee je gewoon kan bellen of sms'en met een 'ouderwetse' simkaart erin? Een uit de kluiten gewassen 'phablet'?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen en sms'en via Samsung Galaxy Tab S9

@DC69 

Vroeger was er wel zoiets de PDA of de HTC Advantage en er was zelfs een tablet van Samsung dacht ik die dit ondersteunde. Vandaag de dag is dit er niet meer of wel was het geen succes of wel te duur voor de ontwikkeling maar bestaan nee niet meer. 

Je kan doen wat ik heb voorgesteld dus het bellen via je apparaten maar zo een tablet kopen niet want die bestaat simpel weg niet meer. 

Of wel koop je de nieuwe Samsung fold die je kan inklappen maar dan diegene die je tot tablet kan openen maar of je daar € 2000 voor over hebt weet ik niet. Maar dan heb je wel dat geen ongeveer wat jij wil. Maar als klant zijnde krijg je nog korting :

patrick37_0-1692625893289.png

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BEL
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Bellen en sms'en via Samsung Galaxy Tab S9

@DC69  Of je volledig kan switchen naar een Samsung Tab zonder iets van functionaliteit te verliezen weet ik niet. VoWifi bijvoorbeeld werkt bij mij niet, VoLTE wel, maar je kan wel degelijk gewoon bellen en sms'en via de Telefoon app op een Samsung Tablet waar een SIM in past. Dit alles heeft niets met een eventuele gekoppelde telefoon te maken, maar dat kan natuurlijk ook. Apps die op de tablet werken zullen zich in mijn ervaring ook gedragen alsof ze op een mobiele telefoon werden geïnstalleerd. 
hier een link van Samsung support AU die dit ook bevestigd: Calling & Texting from the LTE Galaxy Tablet | Samsung Australia

@patrick37 misschien bedoel je enkel iPads? Daarop heeft Apple deze functionaliteit namelijk niet beschikbaar gemaakt. Op alle Samsung Tablets  met sim slot van de laatste 5 jaar zeker, werkt dit gewoon.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen en sms'en via Samsung Galaxy Tab S9

@BEL 

Zo ver ik weet zou het op de tablets niet mogelijk zijn maar goed dan weet ik ook weer iets. Het is niet specifiek Apple wat ik bedoel hoor want dat weet ik dat het zeker niet kan. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Bellen en sms'en via Samsung Galaxy Tab S9

@DC69 

Mijn vrouw heeft een Samsung Tab A8 LTE
Je kan perfect bellen en gebeld worden als je er een gewone simkaart insteekt, dus geen data kaartje.
Alle andere apps werken zoals op een GSM

DC69
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Jij bent af! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Bellen en sms'en via Samsung Galaxy Tab S9

Bedankt voor je bijdrage. Technisch gezien zou het dus mogelijk zijn. Enkel de disclaimer 'Please Note: This guide is designed for Australian variant Galaxy devices, if you have an international device and require further support click here to get in touch with your Samsung subsidiary.' overtuigt mij niet dat het ondersteund wordt door Telenet.

0 Likes
DC69
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Jij bent af! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Bellen en sms'en via Samsung Galaxy Tab S9

Mercikes @Bolletje @patrick37  @BEL  en anderen voor jullie bijdrage maar gezien er geen eenduidig antwoord is zal ik eens naar een Telenet Center gaan om dit live te testen. Ik zal laten weten wat het resultaat was.

0 Likes