42170
netweters
|
18596
gesprekken
|
20088
vragen
|
Hallo,
Ik overweeg een aanschaf van de Google Pixel 7, maar aangezien deze niet officieel in België te koop is (wel in NL sinds oktober 2022) vraag ik me af of 5G ondersteuning hierop zal werken vanuit Telenet/Google eens 5G breed beschikbaar zal zijn in Belgie. Of kan ik beter kijken naar een telefoon dat wel officieel gelanceerd is in Belgie voor deze mogelijkheden? Ook biedt deze ondersteuning voor e-sim, wat in de toekomst wel handig zou zijn als Telenet hiermee van start gaat
Reden Google Pixel aankoop:
- Goed en regelmatig updatebeleid
- Stock Android (Nokia en Motorola bieden dit ook)
- Aankoop aan EU adviesprijzen sinds 2022, dus geen grijze import meer)
- Goede prijs/kwaliteit
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groetjes Tim
Inderdaad, ik krijg in netmonster dezelfde melding:
Als ik dat goed begrijp dan is er wel een 5G signaal op deze plek maar moet Telenet nog een switch omzetten aan hun kant...
Google heeft met de juni-update 5G-ondersteuning uitgebracht voor alle Pixel-telefoons vanaf de Pixel 6. Dat bevestigt het bedrijf na meldingen van tweakers. Pixel-telefoons worden nog niet officieel in België verkocht.
Ik heb mijn sim eens in een iPhone gestoken in een 5G-zone. Sindsdien heb ik ook op mijn Pixel 5G.
Vorige week naar een Telenet winkel geweest waar de (zeer behulpzame) Telenet man mijn sim heeft vervangen, in zijn 5G telefoon gestoken heeft en ook geen ontvangst had. Op een of andere interne site kon hij zien dat er zelfs geen 5G optie op mijn nummer beschikbaar was.
Doorgestuurd naar de interne dienst en wonder boven wonder zag ik dit weekend in Westerlo (of all places) plots het 5G logo op m'n telefoon.
De aanhouder wint dan blijkbaar toch 😁
Telefonisch contact? Ik heb het via WhatsApp geprobeerd en kreeg antwoord dat ze het niet konden activeren. Nochtans krijg ik geen SMS met foutmelding meer als ik herstart.
Ik heb het eens getest op een plaats waar ik geen telefoonverbinding had en kreeg toen een melding dat verbinding met wifi niet mogelijk was (terwijl ik wel degelijk verbonden was met wifi).
Ik heb contact opgenomen via Twitter. Ook bij mij een paar keer gezegd dat ze het niet konden activeren. Maar dan toch iemand gekregen die het wou activeren. Een paar uur daarna werkte zowel VoWiFi en VoLTE.
Dit is misschien niet echt de juiste plaats om dit te posten, maar ik zet het er toch bij moesten er mensen zoals mij zijn die een overweging doen om een Google Pixel-telefoon aan te schaffen met een Proximus/Orange SIM-kaart.
Ik heb op zowel Proximus als Orange VoWiFi- en VoLTE-ondersteuning. Ik heb ook toegang tot het 5G-netwerk (waar het ondersteund wordt).
Dit had ik op zowel stock, als GrapheneOS. De bovenstaande foto is genomen op GrapheneOS.
Het is zoals je zegt orange en prox werkt het wel maar dat komt omdat ze hun mast delen is een akkoord om kosten te delen
Daar door is bijna het zelfde
Natuurlijk horen we van aanbieders die het netwerk gebruikt en dat het niet werkt je moet geluk hebben zeer wisselvallig soms dat
Bij mij werkt het momenteel ook allemaal op mijn Pixel 6a bij Telenet: VoLTE, VoWifi en 5G.
In wezen zouden alle masten moeten ondergebracht worden in een consortium van de grote providers en eventueel de overheid. Zodat elke locatie kan voorzien worden van antennes en aparatuur voor hun aandeelhouders. Iets zoals Batopin maar dan veel beter. Op die manier kunnen de providers die nu slechte werking hebben op bepaalde plaatsen waar anderen wel goede werking hebben hun werking zien verbeteren. Win win voor iedereen qua aanvragen, vergunningen enz. . Nobele dromen en illusies zeker maar ook naast de kwestie voor vraagsteller.
Bedankt voor de info. Bij mij zou het nu ook geactiveerd zijn, maar ik heb het nog niet echt kunnen testen. Ik dacht door Vliegtuigmodus te activeren en dan wifi in te schakelen, maar hoewel beide actief zijn kan ik niet bellen via wifi. Ik krijg dan een melding te zien: Zet de vliegtuigmodus uit of maak verbinding met een draadloos netwerk om te bellen. Ik ben verbonden met mijn draadloos netwerk, want als ik Fx open en naar een website surf, dan kan dat zonder problemen.
Wat 5G betreft: ik werk met de goedkoopste oplossing en dat is prijs volgens verbruik bij Telenet. Bellen en SMS kost in principe wel veel, maar ik gebruik het toestel vooral om bereikbaar te zijn en bellen doe ik waar mogelijk met Signal (soms WhatsApp). Ik heb eens gevraagd aan een medewerker of 5G inbegrepen was en die reageerde van wel, maar online zie je enkel 4G staan: https://www2.telenet.be/nl/producten/mobiel/prijs-volgens-verbruik/bestel-prijs-volgens-verbruik/
Ik ben juist op mijn werk en zie linksboven opeens 'Bellen over wifi met Telenet' verschijnen. Als ik bel, dan zie ik ook het wifi icoontje naast de telefoon, dus het werkt (wat ook blijkt op de screenshot).
*wiiiiiiiii* (-: