24747
netweters
|
152259
antwoorden
|
20683
vragen
|
Hallo, is er ergens de optie om een datapakket bij te bestellen via Telenet als al je mobiele data EU is opgebruikt? Nergens vind ik enige info hierover...
Ik heb momenteel 40GB limiet (one up) maar door de barslechte wifi op ons vakantiehuisje moeten we vaak ons mobiel internet gebruiken om deftig te kunnen streamen (vooral voor de kids). Met nog een volle week en half te gaan vrees ik dat we niet gaan toekomen...
Bedankt!
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Mobiele data EU uitbreiden?
Je betaald voor de extra mb’s als je over je limiet zit, de bedragen weet ik niet vanbuiten.
maar opletten dat je niet teveel verbruikt, je zou een hoge rekening kunnen hebben achteraf.
Het is net daarom dat ik graag een tijdelijke extra uitbreiding zou willen. Anders betaal ik me blauw...
Orange FR hier in Frankrijk heeft die mogelijkheid heb ik me geïnformeerd. Maar is toch absurd dat de enige oplossing dan een datasimkaart hier aan te schaffen is? Waarom zou Telenet niet een zulke service kunnen bieden?
@Siedjeey schreef:Waarom zou Telenet niet een zulke service kunnen bieden?
Dat is een autonome keuze van Telenet. Telenet is van nature een kabeloperator, mobiele diensten aanbieden is slechts een manier om klanten te binden. Als je niet tevreden bent met dit beleid, dan zit je niet bij de juiste operator. Missen is menselijk.
Andere operatoren hebben bijvoorbeeld een Global Data Pass of Daily Roaming Pass.
Een lokale simkaart is ook steeds een oplossing voor je probleem, te koop in elk postkantoor.
De keuze lijkt me dan eerder te maken hebben met het winstbejag van Telenet. Het brengt tenslotte meer op om iedereen te laten betalen per MB dan een uitbreiding aan te bieden...
Zeer jammer, maar verbaasd ben ik niet. In België zijn we ondertussen wel gewoon dat al onze telecomproviders bij de duurste in de EU zitten met het meeste beperkte aanbod...
Klagen is gemakkelijk. Er zijn voldoende goedkope aanbiedingen: https://bestetarief.be/
Telenet kan dit doen omdat klanten zoals jij dit toelaten en alleen maar klagen en tegelijkertijd toch elk jaar duurdere all-in-one-abonnementen kiezen.
Haal je mobiele diensten weg bij Telenet, kies een mobiele operator die jouw behoeftes het best invult.
Dan zal Telenet misschien beginnen merken dat dit kortetermijnwinstbejag averechts werkt.
Zolang je met al je telecomdiensten klant bij de duurste operator blijft, verandert er niets. Dat is een feit, dat is hoe de markt functioneert.
Amai da's straf Raf, er ligt een mooie toekomst voor jou weggelegd als helderziende. De manier waarop jij perfect weet wat voor type klant ik ben!
Klagen is inderdaad gemakkelijk, maar voor zover ik weet mogen we hier toch nog altijd ons gedacht zeggen of staat hier ergens geschreven dat dat niet mag?
Bedankt voor je advies, maar ik heb het niet nodig hoor.
Klagen lost je probleem niet op.
@Ex-Netweter
Zo zie je dat je pro Proximus duw acties niet door iedereen wordt geapprecieerd en de man geholpen wil worden met zijn Telenet abbo en geen nood heeft voor een andere provider als die klant is bij Telenet.
Telenet-klanten zitten graag in de miserie, dat is voor mij geen verrassing.
@Ex-Netweter
Bij andere providers kan je ook in problemen komen, het is niet altijd groener aan de overkant, er staan genoeg probleem gevallen op de forums van Proximus en Orange en consorten.
het is maar net wat je nodig hebt en er van wenst.
de topicstarter zijn vraag is terecht,
wat als je wenst meer date te hebben in het buitenland bij je provider en niet een andere provider wenst maar deze dat je hebt, dan is zijn vraag wel terecht en mag die er eens over klagen, dat is een klant zijn recht.
Dank je Master Magic, dat is inderdaad waar mijn vraag op doelde.
En over andere providers gesproken: ik zat vroeger bij Proximus maar daar had ik tal van problemen en klantenservice trok op niets! Orange ook gestest en bagger. Telenet heeft ook zijn problemen uiteraard, maar de algemene kwaliteit is, voor mij tenminste, ongeëvenaard.
Al mogen ze nog net iets meer mogelijkheden bieden zoals buitenlandse providers dat wel hebben.
Je bent best dat je daar een kaartje koopt in de Carrefour in Frankrijk
Dat doen de meeste Belgen extra pakketten zijn hier veel duurder en je vindt ze bijna niet omdat niet veel mensen dit gebruiken in buitenland
Als je een prijs vraagt kan daar bijna geen enkele aanbieder een deftig antwoord op geven
je kan ook voor aanvang van de reis een tweede provider abbo unlimited oid met ook 40 gb buitenland bestellen en dit na de reis weer afzeggen
Dat dacht ik eerst inderdaad te doen, maar dan is het steeds een gedoe met simkaarten verwisselen etc...
Ondertussen na wat opzoekwerk heb ik het volgende gevonden: https://esim.holafly.com/nl/esim-europa/
Enige nadeel is dat je de data niet kan delen met andere apparaten dus ben je gelimiteerd tot 1 toestel.