Beantwoorden
Hagfors
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Happy New Year! Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur!

Hoeveel mobiel verbruik bij downloaden van foto's?

Wij hebben 2 camera's op onze vakantie bestemming en willen eigenlijk de beelden opvragen indien mogelijk via wifi, welke sim-abonnement gebruik ik dan best?. 

 

Titel gewijzigd door Giverny (mod) | Vorige titel: Wat is het verbruik via 4G van een camera? En welk abo

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7730
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! PhD in problem solving! Organisatietalent!

Hoeveel mobiel verbruik bij downloaden van foto's?

@Hagfors  Je zal eerst en vooral moeten zorgen voor een internetaansluiting op je vakantiebestemming. Dat kan een vaste internetaansluiting zijn via telefoonlijn (xDSL) of kabel of via een oplossing zoals Tadaam die via 4G werkt of zoiets als de Muama Royoko ( zoals in dit topic besproken wordt). Een 4G router zoals dit genoemd wordt met data abonnement.

Het data verbruik van je camera's hangt af hoe je deze instelt. Als je telkens een bericht of melding laat sturen telkens er beweging is zal dit uiteraard meer dataverbruik meebrengen of dat je enkel eens gaat kijken om de dag of zoiets.

Voor oplossingen zoals Tadaam of andere 4G oplossingen is het ook de vraag of je dan op dat adres een eigen of een gedeeld publiek IPadres krijgt want dit zal belangrijk zijn om toegang te krijgen tot je camera's.

Wifi is hier van ondergeschikt belang Thuis kan je toegang krijgen via je Wifi netwerk, onderweg via je mobiel netwerk of bekabeld via je PC of laptop.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1662
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoeveel mobiel verbruik bij downloaden van foto's?

@Hagfors  alles hangt af van hoe je de 2 camera's gaat gebruiken. 

Er zijn vershillende opties, namelijk de beelde continu streamen en eventueel in de cloud opslagen of alleen streamen en meldingen sturen als er beweging is. Je moet ook bekijken als je bijvoorbeeld een 1080p treaming opzet dat je meer zal verbruiken aan data tegenover 720p. Als je weinig beweging hebt in je buitenverblijf en je laat alleen beelden doorsturen als er bewing is moet je niet zoveel voorzien van data. je kan inderdaad een standaard wifi abonnement met router zetten of een 4g router zoals tadaam.De laatste kan je overal zetten en moet je niet op de plaats zetten waar de netwerkkabel binnenkomt in uw verblijf. 4g ontvangst en stopcontact is hier genoeg. Best even nakijken ter plaatse dat je genoeg bereik hebt.(checken met je gsm).


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hagfors
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Happy New Year! Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur!

Hoeveel mobiel verbruik bij downloaden van foto's?

Dank voor de reacties, wij hebben ondertussen een 4g router aangeschaft en bij ons volgende bezoek gaan we alles installeren, hopelijk krijgen we snel beelden van onze dierentuin 🙂

 

 

Dank

 

 

Marc.

Hagfors
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Happy New Year! Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur!

Hoeveel mobiel verbruik bij downloaden van foto's?

Ondertussen is alles geplaatst maar krijgen de router niet actief op het Zweeds net alhoewel ze bij Telenet wel kunnen zien op welke mast hij is geconnecteerd te Zweden. Thuis in Belgie hebben we heel de configuratie gedaan, alles werkte perfect, dus ginder plug en play maar dat is het blijkbaar niet, na overleg met de Telenet zou het aan de instellingen liggen maar ik weet het zelf niet meer....heel veel kostbare tijd verloren. Ondertussen terug op Belgische bodem en dan krijg ik bericht van Telenet dat er toch een deeltje van de roaming niet was vrijgegeven en dat ik de router moet herstarten, dus dat gaat ook niet alvorens we terug ginder zijn. Indien mogelijk zou ik toch graag willen weten welke werkwijze ik moet volgen om de router te connecteren en dan bedoel ik waar geef ik welk paswoord en allerlei in de app van de router. Er zijn medewerker bij Telenet die elkaar tegenspreken en dat maakt het niet simpeler, Bv is het telenetwap.be of telenet.wap.be en zo zijn er nog wel een paar kleine details. Ik hoor het graag van jullie?

 

Groeten,

 

Marc.

0 Likes