Beantwoorden
Zwervende_Eik
Professional Beetjesweter
Berichten: 16
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Instelling 4G als hotspot voor laptop + tegelijk bellen

Ik gebruik mijn telefoon als hotspot voor internet op mijn laptop (4G). Maar telkens als ik gebeld word of zelf bel, stopt de netwerkconnetie en dus het internet op mijn laptop. Zodra het bellen stopt, is het internet terug. Dat het internet wegvalt is vervelend, zeker als je telefonisch afspraken maakt die in een agenda in een cloud moeten of als je iets moet opzoeken voor de persoon aan de lijn...

Vermoedelijk gaat het om een instelling in mijn telefoon die aangepast moet worden. Ik heb een Samsung Galaxy A13, SM-A135F/DS met Android. Belangrijk detail: ik heb een SIM-kaart van Base en eentje van Telenet in mijn telefoon. Alléén die van Telenet mag gebruikt kunnen worden als hotspot en om zelf te bellen!

0 Likes
31 reacties
Zwervende_Eik
Professional Beetjesweter
Berichten: 16
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Instelling 4G als hotspot voor laptop + tegelijk bellen

@kristofDW 

Awel, terwijl ik dat schreef over mijn vriendin vroeg ik mij al af of we daar wel goed op gelet hadden: ging ze via 4G of niet? En ook, ze gebruikte haar 4G op dat moment niet als hotspot, dus misschien maakt dat ook nog een verschil... Ik ga dat experiment nog eens uitvoeren als ik haar zie.

Wat de mifi-router betreft: ik hou dat in mijn achterhoofd, want dat kost natuurlijk allemaal weer extra, en de vraag is dan voor mij of het sop de kool waard is. Op dit moment (nog) niet, denk ik. Mijn initiële vraag was omdat ik er toen nog van uitging dat je normaal wél moet kunnen bellen en internetten tegelijk op 4G, en dat er dus iets scheelde met de instellingen van mijn telefoon. Nu zitten we antuurlijk op een heel ander spoor...
In elk geval is het mij nu wel duidelijk dat het zelfs normáál is dat je dat niet tegelijk kunt (met nog steeds 1 % hoop dat het wél kan zonder extra kosten ;-)).

Heel erg bedankt, en als iemand nog iets afsluitends wil toevoegen, of toch nog een ander idee heeft, ga je gang, ik kijk jullie reacties dankbaar tegemoet!

Zwervende_Eik
Professional Beetjesweter
Berichten: 16
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Instelling 4G als hotspot voor laptop + tegelijk bellen

Er komt een vervolg: de vriendin met wie ik dat testte, heeft altijd én internet op haar Apple laptop terwijl haar iPhone op 4G als hotspot dient, én zij kan tegelijk gewoon bellen!

Dus is het NIET 'normaal' dat je niet tegelijk kunt bellen en internetten tegelijk, lijkt mij... Windowscomputers en Androidtelefoons kunenn dat niet, en alles van Apple wel? Want dat was het enige verschil, voor zover we weten...

Daar wil ik nu toch wel het fijne van weten... Iemand een idee?