24770
netweters
|
152561
antwoorden
|
20720
vragen
|
is ken je beller nog steeds te betalen of is dit gratis geworden?
Titel aangepast door @JordivdK | Vorige titel: vaste telefoon
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat hangt er sterk van af welk abonnement je hebt. Bij alle Wigo's bvb. is dit inbegrepen.
Zoals @BEL zegt, het is afhankelijk van je abo.
Volgens de foto is de top-lijn niet in alle abo's niet inbegrepen. Wat op de foto niet duidelijk is is of het wel verkrijgbaar is in de abo's waarin het niet inbegrepen is.
Het is niet inbegrepen, maar wel verkrijgbaar?
Als je een van deze abo's hebt of wilt zal je best eens contact nemen met klantendienst.
Op de foto lees ik toch:
Of lees ik dat verkeerd?
@Ex-Netweter schreef:Op de foto lees ik toch:
- dat het 4.50€ kost (ik neem aan dat dit de prijs is voor de klanten met een abo waar het niet inbegrepen is
- dat je het kan activeren via "Mijn Telenet" ...
Of lees ik dat verkeerd?
Je aannames zijn correct.
@janne_man @Ex-Netweter
Is dat niet voor freephone europ?
Maar wat met vaste telefonie in de echte wigo home s? Waar dus geen sprake meer is van freephone europ?
Toch niet zo duidelijk, naar mijn mening. Als je naar de opties voor vaste telefonie zoekt in wigo home is deze optie niet aangegeven.
De optie Top Lijn is een optie die volledig losstaat van het hebben ven een Freephone Europe of niet.
Bij bepaalde abonnementen is de optie Top Lijn inbegrepen in het pakket.
Bij alle andere kan men de optie nemen met het aangeduide tarief.
Bij tarief volgens verbruik, Wigo Home, Wigo Home S is het een betalende optie (zie hier en hier), ook betalend bij Wigo S
Bij Wigo (zonder enige toevoeging is het begrepen in de prijs (zie hier).
Had ik eerst al de vermelde pagina's opgezocht, was mijn eerste paragraaf korter: Enkel bij Wigo 9, 15, 35 of 60 Gb is deze optie inbegrepen in de prijs.
Mijn probleem is dat als je een telenet-product wil nemen (voorbeeld wifi home s), dat er enkel de opties piektijd en internationaal bellen aangegeven zijn. Dus geen toplijn. Ik heb een hekel aan het steeds verder moeten zoeken naar extra mogelijkheden.
Mijn idee is: geef alle opties aan of geef er geen aan. Nu geeft men de indruk dat bepaalde zaken mogelijk zijn en andere niet. Een website om de mogelijke producten aan te geven moet duidelijk, eenvoudig en volledig zijn.
Opties Wigo home S:
Ken je beller: 4.25€
Piektijd: 5,00€
Off topic
Ik heb daar ook met gesukkeld tot dat ik twee zaken ontdekt heb.
1. Als je de zoekterm Handleidingen en andere documenten op om het even welke pagina van Telenet dan vind je een mooi overzicht van allerlei documenten, waaronder de Prijslijst.
2. Gans onderaan elke pagina van Telenet, als er kolommen zijn in de meest rechtse kolom kies je onder de kop Apps en meer het item Tarieven. Daar krijg je terug alle produkten. De informatie is hier echter minder commerciëel en vollediger. Voor elk product kan je daar ook de gestandardiseerde info fiche downloaden. Deze infofiche is dus een derde informatiebron.
Samengevat: vier informatiebronnen waarvan twee op de website en twee te downloaden. Als er geen zeer goede procedure is, is er een reële kans dat er ergens tegenspraak is. Persoonlijk beschouw ik hetgeen je vindt in de Prijslijst en in de infofiches het meest correct. Ik stel wel vast dat de commerciële afdeling van Telenet daarvan durft af te wijken en er een andere lezing ten onrechte op nahoud. Het laatste voorbeeld hiervan dat ik ken is het bedrog dat als men het product All internet neemt en het product Digitale tv, Telenet dit automatisch omzet in de bundel van deze twee producten met de verplichte huur van de Digicorder. Zo is er nog altijd het product van kabel tv (compact signaal) dat Telenet dit niet meer actief verkoopt is legitiem. Dat Telenet dat weigert te verkopen als de klant dit expliciet vraagt is onaanvaardbaar.
Als er een nieuwe klant op de website informatie zoekt kan men toch niet verwachten dat deze de hele website gaat afzoeken naar mogelijke opties. Laat staan dat hij al weet hoe die opties heten.
Die info moet op een schoteltje aangeboden worden.
@louishufk schreef:Als er een nieuwe klant op de website informatie zoekt kan men toch niet verwachten dat deze de hele website gaat afzoeken naar mogelijke opties. Laat staan dat hij al weet hoe die opties heten.
Die info moet op een schoteltje aangeboden worden.
ik deel je mening. Voor ik dat doorhad, heb ik me daaraan geërgerd en gefrustreerd dat ik niet meer hetzelfde vond.