Beantwoorden
Vic55
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
De vlam zit erin. π-DAY! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Je surfte in het buitenland klopt niet


Men dochter ontving vorige vrijdag van 8644 een Telenet Info bericht met volgende tekst;

Je surfte onlangs in het buitenland via een andere operaor ..... Maar men dochter is in jaren niet meer in het buitenland geweest en kan dus onmogelijk in het buitenland op het internet geweest zijn met haar Gsm. Ik zie niet zo direct iets verdacht in het verbruik via mijn Telenet of op onze vorige factuur vermeld.  Maar toch wou ik hier even informeren, is dit iets zijn om ongerust over te zijn, en neemt ze toch best contact op met Telenet volgens jullie? En indien ja welke dienst en via welk nummer neem je hiervoor dan contact. Of zou dit gewoon een vergissing zijn of zo?

 

Mvg Vic

0 Likes
4 reacties
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Je surfte in het buitenland klopt niet

is ze toevallig in de buurt van de grens geweest? Soms nemen zendmasten uit het buitenland het signaal over, zonder dat je het weet (een collega van mij uit Ravels weet dat maar al te goed). Je kan op Mijn Telenet normaal al bekijken welke acties ze gedaan heeft op welke dag (onder 'mijn mobiele diensten, verbruik bekijken, details'). Bij type data staat er dan normaal "Dataverbruik in België". Indien het in het buitenland is veronderstel ik dat er dan wel iets anders zal staan. In dat geval zou ik toch even met de telenet helpdesk bellen om info te vragen. Heb je een administratieve vraag? Bel ons op 015 66 66 66, en kies in het keuzemenu optie 1

BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vic55
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
De vlam zit erin. π-DAY! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Je surfte in het buitenland klopt niet

Thx voor deze reactie.

Ze is niet zo echt dicht bij de grens geweest vorige weel of zo, dat ik me kan herineren. Het dichste bij de grens zal waarschijnlijk begin juni naar Maasmechelen village zijn. Maar dat is zeker en vast een maand voordat ze dat bericht heeft ontvangen. En in mijn Telenet zie ik enkel Dataverbruik België. Zal morgen voormiddag misschien voor alle zekerheid de helpdesk eens bellen.

 

Mvg, Vic

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Je surfte in het buitenland klopt niet

Als er alleen maar staat "Dataverbruik in Belgie", zal er op de faktuur waarschijnlijk ook geen dataverbruik worden aangerekend voor het buitenland. Maar misschien kan het nuttig zijn om te vragen wat het bericht juist betekende en waarom het verstuurd werd.


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vic55
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
De vlam zit erin. π-DAY! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Je surfte in het buitenland klopt niet

Heb gisternamiddag eens naar de helpdesk gebeld. Ik denk dat ze feitelijk niet veel meer hebben gedaan dan wat ik zelf al gedaan had, ook zij zien in het verbruik enkel verbuik en België en dus zal het sms met de melding waarschijnlijk een foutje zijn. Men zei me enkel om binnen een aantal dagen nog zijn haar verbruik na te kijken via mijn telenet en mocht ik dan iets fout zien terug contact met de helpdesk op te nemen.

 

Allezins iedereen bedankt voor de inbreng.

 

Mvg, Vic

0 Likes