24748
netweters
|
152297
antwoorden
|
20688
vragen
|
Hallo,
Ik probeer met een Samsung A51 een sms te sturen naar 4342.
Krijg steeds foutbericht zonder uitleg wat er mis is.
Met een Iphone gaat het wel, wel met een ander telefoonnummer.
Alle instellingen in Mijn Telenet staan goed.
Ligt het aan de Samsung? Ik kan er niet meer aan uit.
Telenet bellen helpt niet wegens er niet binnen geraken.
Heeft iemand de ultieme tip?
Dank bij voorbaat
@FrederikC schreef:
@Rikelectriek Tot vorige week werd 4411 nog niet ondersteund bij Telenet. Op de landingspagina van Telenet Pay lijkt 4411 wel getoond. De mogelijkheid om te factureren via Telenet lijkt momenteel echter nog te ontbreken. In ons artikel hierover wordt ook nog verwezen naar betaling via overschrijving, kredietkaart of online betaling. Je zou dus nog steeds betalen via 4411, maar de sms wel kunnen versturen vanuit Telenet.
SMS parkeren - 4411
https://www2.telenet.be/content/www-telenet-touch/nl/support/mobiel-en-vast/mobiel-instellen-en-gebr...https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/aanrekeningen/bekijken-en-betalen/bestellen-en...
We hebben hier in elk geval de vraag uitgezet om dit duidelijker op onze website te vermelden, aangezien dit natuurlijk vraagtekens kan oproepen. Voorlopig zal je dus wel even met de app moeten werken. Zodra we hier een update over krijgen, komen we hierop terug!
Ondertussen kregen we hier de feedback op dat 4411 momenteel nog niet ondersteund wordt via Telenet, en het logo foutief bij Telenet Pay werd weergegeven. Voor 4411 zal je dus nog even via de app moeten verhelpen.
4342 zou op zich wel moeten werken, aangezien dit een betalende sms-dienst is. Normaal heb je hier wel termen die je moet gebruiken, deze vind je ook altijd terug in de acties. Ik heb dit zelf getest door "Jas" naar 4342 te sturen (dit gaat om een actie voor Kom Op Tegen Kanker), dit lukte ook gewoon. Kan je zoals @flip1953 vermeld je premium sms-berichten eens uitschakelen en terug inschakelen?
Ik heb al verschillende keren de optie uit en aan gezet. Het probleem blijft.
Het enige wat ik nog kan doen, zonder garantie op goede afloop, is een andere simkaart gaan halen.
@FrederikC schreef:
Ondertussen kregen we hier de feedback op dat 4411 momenteel nog niet ondersteund wordt via Telenet, en het logo foutief bij Telenet Pay werd weergegeven. Voor 4411 zal je dus nog even via de app moeten verhelpen.
Ik denk dat we hier enkele zaken door elkaar slaan (en bovenstaande uitspraak verhoogt de verwarring) 🤔
Het is dus niet zo dat je geen sms kan sturen naar 4411 en op de app moet terugvallen. 4411 is net zoals 4342 een betalende sms-dienst, toch?
@flip1953 Je moet je registreren met de app, zodat je nummer gelinkt kan worden aan een betaalmethode. Dan kan je de sms wel via Telenet versturen, maar de aanrekening hiervan gebeurt nog steeds via je gekozen betaalmethode in de app. Enkel de sms wordt dan in rekening gebracht via je Telenet-aanrekening. Iemand die de app niet registreerde, krijgt normaal een foutmelding.
Het voordeligste is dus om via de app te werken, aangezien je sowieso hier moet registreren. Je bent uiteraard vrij om je sessies nadien te starten via sms, maar dan betaal je €0,15 per bericht (dus €0,30 per sessie, start en stop, als je ook bevestigingen inschakelt kan dit zelfs oplopen tot €0,60 per sessie) terwijl dit via de app gratis is.
Edit: ik had er even over gelezen dat je zelf aanhaalt dat de registratie via 4411 in orde moet zijn om sms-parkeren te gebruiken. Het punt blijft dus voornamelijk dat het zonde is om meer te betalen voor je parkeersessie, terwijl dit via de app wel gratis kan. Maar inderdaad, zodra je nummer geregistreerd werd via 4411 kan dit, alleen loopt de betaling voor het parkeren dan niet via Telenet.
De mensen die de betaal sms nog gebruiken is omdat ze maar 1 keer gebruiken en dan nooit meer
Ze willen geen app installeren voor die 1 keer dat ze het gebruiken dat begrijp ik wat een werk
En voor oudere personen nog het gemakkelijkste
Natuurlijk zoals je zegt een dure kost zeker die extra kosten ik hoop dat duidelijk vermeld wordt anders zal de klantendienst nog een hoop werk bij krijgen
Er zijn genoeg parkeer apps die je kan gebruiken easypark.be ,flowbird.be ,seety.co ,yellowbrick.be ,parkmobile.be ,parkd.com ,flitsmeister.nl ,olympus-mobility.be ,indigoneo.be ,Autlo - clever parking app .......
En bij veel banken kan je ook de 4411 ook activeren
Keuze genoeg aan verschillende prijzen
@FrederikC schreef:Het voordeligste is dus om via de app te werken, aangezien je sowieso hier moet registreren. Je bent uiteraard vrij om je sessies nadien te starten via sms, maar dan betaal je €0,15 per bericht (dus €0,30 per sessie, start en stop, als je ook bevestigingen inschakelt kan dit zelfs oplopen tot €0,60 per sessie) terwijl dit via de app gratis is.
Je vergeet nu wel te melden dat je via de App transactiekosten betaalt. Dus niet gratis zoals je hierboven schrijft 🤔
Dit antwoord is m.i. nog altijd correct, en er is dus geen reden waarom een Telenet mobiele klant geen sms zou kunnen versturen naar 4411 🤗.
We hopen dat dit duidelijk vermeld wordt ander zal nog veel extra werk bij brengen die transactiekosten
Het onderwerp is weer actueel (19/12/2023) met "De Warmste Week" op STUBRU... Instellingen van Telenet staan juist. Motorola G84 in gebruik, maar berichtjes versturen naar 4342 lukt niet, ook niet na heropstarten smartphone... Foutmelding: "Bericht niet verzonden. De indeling van het telefoonnummer is onjuist."