Beantwoorden
missantrophy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Kan je historisch telefoonverkeer opvragen bij Telenet?

Hallo netweters

 

Ik hoop dat ik op het juiste bord zit met mijn vraag. 

 

Ik geef hier even een zeer sumiere achtergrond: een dame heeft in Griekenland valse verklaringen tegen mij afgelegd voor de Griekse rechtbank. Ik zou oa haar man gestalkt hebben... 
Voor alle duidelijkheid: zelf heb ik niets met deze zaak te maken maar mijn zogenaamde gedrag zou de reden tot haar scheiding geweest zijn. 
Het Griekse rechtssysteem zit helemaal anders in mekaar dan bij ons. Je moet namelijk zulke dingen niet bewijzen. 

 

Als gevolg hiervan sleep ik haar nu voor de Griekse rechtbank voor laster en eerroof en het afleggen van valse verklaringen onder ede. Ik kan namelijk wel bewijzen dat ik geenzins haar man gestalkt heb (ze heeft het in haar verklaring over ellenlange nachtelijke telefoontjes met haar ex-man). Er komt hier dus ook geen Belgisch juridische instantie aan te pas. 

 

Nu is mijn vraag: kan ik bij Telenet een lijst opvragen van de telefoongesprekken en sms'en tussen mij en deze man. Het gaat me niet over de inhoud van de sms'en maar het aantal keren dat ik zou getelefoneerd of ge-sms't hebben en eventueel omgekeerd (binnenkomende gesprekken); zowel vaste telefonie als gsm?

 

Het gaat hier over een periode van maar liefst acht jaar!!!! Dus facturen opvragen wordt een titanenwerkje. 

 

Met dank voor jullie speurwerk, netweters. 

 

0 Likes
6 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan je historisch telefoonverkeer opvragen bij Telenet?

Als Netweter kan ik je geen volledig en correct antwoord geven, maar wel enkele weetjes.

De operators moeten communicatie informatie bijhouden. Dit zijn zowel de in- als uitgaande communicatie (van, naar, wanneer, hoe lang). Of dat nu 6 maanden is of 1 of 2 jaar weet ik niet, ik denk wel dat het één van deze drie perioden is. Deze informatie kan enkel opgevraagd worden door het gerecht.

Duplicaten van uw afrekeningen kan je bekomen. Ik vermoed dat dit tot vijf jaar kan. De duplicaten worden wel aangerend. Als je rekening houd met de manier van tellen, zal het iets langer zijn.

Ik zou je toch aanraden om advies te vragen aan een advocaat in België.

M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Kan je historisch telefoonverkeer opvragen bij Telenet?

Ik vrees inderdaad dat u hiervoor juridische bijstand nodig zult hebben.

 

Concreet is er inderdaad een Belgische/Europese dataretentie wet/richtlijn van toepassing (waarover nog interpretatiediscussies aan de gang zijn en bezwaren tegen geformuleerd zijn)

bv.

https://www.belexa.be/news.php?id=61

o.a. 1 jaar voor wie heeft wanneer naar wie gebeld vanaf welk nummer en vanaf welke locatie

-> uitgaand verkeer (=gefactureerd verkeer)

 

voor inkomend verkeer is het probleem ingewikkelder vermits er in principe geen taxatieberichten opgemaakt worden

-> mogelijks is er retroactief voor dergelijk verkeer wel iets mogelijk bv. op basis van de gegevens van internationale carriers of bv. op basis van de gegevens van de lokale Griekse operator van vertrek

-> mijns inziens zult u zeker geen 8 jaar terug kunnen gaan en zult u gegevens m.b.t. dergerlijk inkomend verkeer enkel via gerechtelijke weg (in België en Griekenland) kunnen bekomen

 

voor zover mij bekend dienen facturen bv. voor BTW redenen 7 jaar te worden bewaard, maar niet noodzakelijkerwijze voor "de details" zoals wie wanneer voor hoelang en hoeveel gebeld heeft

-> ik vermoed dat Telenet de boekhoudkundige gegevens over uw aanrekeningen 7 jaar "off line archiveerd" maar niet "de details" (enkel 1 jaar detailinfo cfr mijntelenet)

 

Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 410
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Kan je historisch telefoonverkeer opvragen bij Telenet?

Verspil je tijd niet het enigste bewijs dat je hebt is,dat je niet via telenet provider 

hebt gebeld.

missantrophy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Kan je historisch telefoonverkeer opvragen bij Telenet?

Dank je voor je antwoord. Ik volg ook je advies op en zal hier een advocaat raaplegen. 

missantrophy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Kan je historisch telefoonverkeer opvragen bij Telenet?

Dank je wel. 

0 Likes
missantrophy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Kan je historisch telefoonverkeer opvragen bij Telenet?

Nou, ik kom er wel, hoor. 

Toch bedankt. 

0 Likes