Beantwoorden
Vinny70
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Kan je nummer van datasimkaart linken aan itsme?

 Hey,

 

Kan een data simkaart en zijn bijhorend nummer gebruikt worden om in te loggen met Itsme? 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Data simkaart en Itsme

0 Likes
12 reacties
amk
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Kan je nummer van datasimkaart linken aan itsme?

Heb jij enige indicatie waarom precies dit niet zou gaan? Zijn er enkele diensten/bestemmingen niet bereikbaar met dit soort van simkaart?

Vinny70
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Kan je nummer van datasimkaart linken aan itsme?

Indicatie? Ik weet gewoon niet of de Itsme app werkt met een nummer die niet echt een gsm nummer is. Een data simkaart nummer is enkel voor data bedoeld. Als Itsme enkel werkt met een echt gsm nummer gaat het waarschijnlijk niet lukken om in te loggen.

 

0 Likes
amk
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Kan je nummer van datasimkaart linken aan itsme?

Itsme is een raar beest. Het kan niet gebruikt worden op GSMs waar jij controle over hebt (root).

Ik gebruik het zelf niet omdat ik niet bereid ben om een Windows or Apple systeem te vinden om mijn eID in te lezen.

Ze zeggen "De itsme-code is verbonden aan je smartphone en je simkaart." en niet dat er een echt gsm nummer aan moet zitten. Er is een SMS code gebruikt voor activatie, maar het is wel mogelijk dat het op een andere telefoon kan aankomen.

Voor het inloggen zelf moet je niet eens data over de simkaart sturen, Wi-Fi werkt zeker ook.

Tags (1)
0 Likes
Dingkleberg
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Complimentendag Goed gevonden! Netjes! Primeur!

Kan je nummer van datasimkaart linken aan itsme?

Hoi Vinny, je kan berichten ontvangen via je datasimkaart, alleen kan je hier niet op reageren. Het is dus mogelijk om je ItsMe-account te koppelen aan je datasimkaart, aangezien je enkel verificatiecodes hoeft te ontvangen.

Tags (3)
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan je nummer van datasimkaart linken aan itsme?

Het is een echt GSM nummer waarbij de telefonie- en sms-activiteit niet geactiveerd is.

0 Likes
amk
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Kan je nummer van datasimkaart linken aan itsme?


@janne_man  schreef:

 sms-activiteit niet geactiveerd is.


Ontvangen van SMS blijkbaar wel mogelijk is en dat is alles wat itsme nodig heeft voor de activatie.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Kan je nummer van datasimkaart linken aan itsme?


@amk  schreef:

Ik gebruik het zelf niet omdat ik niet bereid ben om een Windows or Apple systeem te vinden om mijn eID in te lezen.


Dat lijkt me een drogreden. Je kan ook je identiteit koppelen via de bank. Je bent immers verplicht om je eID in te lezen bij je bank, dus zij hebben die gegevens al.

Verder zou de eID software ook moeten werken op een Linux OS. (Maar via de bank is makkelijker.)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
amk
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Kan je nummer van datasimkaart linken aan itsme?


@sb  schreef:
Je kan ook je identiteit koppelen via de bank. 

Goed om te weten, bedankt. Ik dacht dat het dan alleen voor internet banking toegang geeft. 

Verder zou de eID software ook moeten werken op een Linux OS. (Maar via de bank is makkelijker.)


De officiële eID software werkt zonder probleem om eID te lezen, digitaal handtekeningen te maken of inloggen op overheidspaginas. Helaas maakt itsme er geen gebruik van en eist een andere plugin dat alleen voor de commerciële systemen bestaat.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan je nummer van datasimkaart linken aan itsme?

Met itsme hoef je elke keer niet je IK boven te halen en de bijhorende kaartlezer. Je kan je registreren bij Itsme met je IK en bijhorende lezer (is me nooit gelukt) of via de bank die toch al je IK ingelezen heeft. Op pc ga ik naar een website van de overheid, ziekenfonds, gezondheid, afspraak maken bij de dokter, ... en ik kies bij het inloggen Itsme (dus onthouden van tig aantal verschillende wachtwoorden overbodig). IIk volg de proceduren en sruur daarbij het telefoonnummer dat geregistreerd is bij Itsme en waarop de Itsme-app staat. Na het zenden op pc open ik op mijn smartphone de Itsme app. Ik krijg daar de vraag of er ingelogd mag worden bij .... Ik bevestig dat en bij sommigen is er nog een bijkomende controle (kans 1 op 3) waarbij je een figuur moet selecteren op de smartphone, figuur dat getoond wordt op pc. Na juiste keuze wordt je effectief ingelogd.

Vermits Itsme een commerciële onderneming is, moet het gebruik ervan betaald worden. De aanrekening hiervan is niet voor de eindgebruiker (niet voor u of voor mij), wel voor de website-eigenaar. De federale overheid heeft het gebruik van Itsme sterk aanbevolen. Nu vind ze de rekening langs de hoge kant en is men bezig met een tweede onderneming die een zelfde dienst gaat aanbieden. (Ik geloof (vermoed) dat de echte reden, een zuiver politiek spelletje is, maar mijn gosvrucht is hierin van geen tel).

 

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Kan je nummer van datasimkaart linken aan itsme?

@janne_man 

Laatste keer zag ik ze reclame maken voor myID.be app

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
amk
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Kan je nummer van datasimkaart linken aan itsme?


@janne_man  schreef:

De federale overheid heeft het gebruik van Itsme sterk aanbevolen. Nu vind ze de rekening langs de hoge kant en is men bezig met een tweede onderneming die een zelfde dienst gaat aanbieden. 


Dit is ook iets dat ik niet begrijp over de overheid. Over geen gebruik van de eID certificaten voor e-mail communicatie schrijf ik in een andere topic hier.

Een app zoals itsme konden ze ook zelf maken in plaats van verbaasd te zijn dat een bedrijf winst wil maken.

0 Likes
Dingkleberg
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Complimentendag Goed gevonden! Netjes! Primeur!

Kan je nummer van datasimkaart linken aan itsme?


Een app zoals itsme konden ze ook zelf maken in plaats van verbaasd te zijn dat een bedrijf winst wil maken.


Surprised pikachu.png

0 Likes