24747
netweters
|
152259
antwoorden
|
20683
vragen
|
Hallo!
Sinds enkele maanden hebben wij problemen met een dataverbruik dat we niet kunnen terugvinden.
Zelf maken we geen gebruik van een abonnement met mobiele data. Deze staat dus volledig uit. We gebruiken enkel wifi.
Het dataverbruik is er enkel op de simkaart van een OnePlus Nord CE 2.
Het gaat over een laag verbruik. Bijvoorbeeld deze maand is er 3x 10kb en 1x 20kb verbruikt.
Op zich te verwaarlozen, maar het zijn toch telkens (lage) kosten die er eigenlijk niet mogen zijn...
Iemand een idee?
Alvast bedankt!
Ik heb 1 SIM prijs volgens verbruik.
Heb altijd al geweten dat er een klein data verbruik is hoewel data af staat.
Heb me daar nooit zorgen over gemaakt.
Soms moet ik 1 cent (!) op een maand betalen voor dit verbruik.
Lijkt me niet het einde van de wereld....
WiFi wordt ook aangerekend,al is dit miniem.
Zoals hier een LSC Smart Indoor Camera.
Je moet op je OnePlus Nord CE 2 nagaan of er apps zijn die toch data verbruiken. Er zijn verschillende instellingen voor dataverbruik per app. Bepaalde apps kunnen bijvoorbeeld op de achtergrond toch data verbruiken als er een verbinding mogelijk is met het mobiele datanetwerk.
Desnoods moet je de APN-instellingen volledig wissen op je smartphone.
@Jolle40 in je instellingen onder dataverbruik kan je zien welke app data verbruikt heeft.
Je kan in deze instellingen ook aanduiden of je app gebruik kan maken van mobiel data of alleen wifi.
Bekijk deze instellingen even en laat ons iets weten.
Bedankt voor uw antwoord.
Bij dataverbruik op de smartphone zelf, staat er 0 bytes verbruikt. Het dataverbruik per app kan ik niet aanklikken (omdat er geen verbruik is geweest).
Ik heb enkele weken geleden reeds ingesteld dat alle apps enkel wifi mogen verbruiken, maar nadien is er nog verbruik geweest.
Volgens de smartphone heb ik dus helemaal geen mobiele data verbruikt, maar volgens de Telenet app (en de Telenet-rekeningen) wel...
We hebben hiervoor ook al eens naar Telenet gebeld, maar ze vertelden me dat het verbruik zo laag is, dat dit niet op de smartphone zichtbaar is.
Wat ik eigenlijk een bizarre uitleg vind, want op de smartphone staat "0 B", en op de app staat het verbruik in kB weergegeven.
Ik zou dus aannemen dat de smartphone het verbruik wel zou registereren.
@Jolle40 Vermits het weinig data is denk ik dat het komt omdat je de instelling "intelligent wif" hebt opstaan.
Dit zal mobiele data verbruiken als je wifi niet goed of onstabiel is.
Je kan deze optie afzetten in de instellingen van uw wifi verbindingen
Daaronder "switch to mobile data".
Indien je je instellingen in het nederlands hebt staan moet je natuurlijk de nederlandstalige benamingen zoeken 😉
Je kan deze optie afzetten in de instellingen zet enkel wifi