24767
netweters
|
152538
antwoorden
|
20718
vragen
|
Beste netweters
Enkele dagen geleden zat ik in de auto met mijn navigatie aan waar ik mobiel data voor nodig heb en werd ik plots gebeld.
Zoals het moet mooi handsfree gebeld via bluetooth zodat ik niet in de problemen kan komen en zodat ik mijn navigatie nog steeds kan volgen, en hier is mij opgevallen dat mijn 4G of mobiele data weg viel tijdens het bellen.
Is dit ergens een instelling dat ik kan aanpassen of zijn de smartphones gewoon nog niet 'smart' genoeg?
Of zijn dit externe factoren zoals de zendmasten?
Mijn gsm is een Samsung Galaxy A5 2017.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@sb schreef:Hoe is de navigatie verbonden met de smartphone? Is dat ook via Bluetooth of stel je de smartphone in als hotspot of zo?
Mijn navigatie is op mijn smartphone, ik gebruik Waze
Volgens wat ik op deze site lees kan je niet én bellen én via 4G online. Bellen en via WiFi online kan dan weer wel. Blijkbaar ligt dat aan het netwerk.
https://forum.t-mobile.nl/samsung-362/bellen-en-data-tegelijk-268588
Voice over 4g is nog niet actief in België. Ik dacht dat Proximus ermee bezig was.
Telenet netwerk zeker niet, vermits BASE en hun netwerk nogal wat gebreken vertonen...
Normaal zou 3g of 2g wel moeten werken tijdens het bellen, als de mast dit ondersteund. Veel masten niet, en dan valt zowel 3g als 2g tijdens het bellen uit.