Beantwoorden
Gautier
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Mobiel data valt weg als ik aan het bellen ben

Beste netweters

 

Enkele dagen geleden zat ik in de auto met mijn navigatie aan waar ik mobiel data voor nodig heb en werd ik plots gebeld.

Zoals het moet mooi handsfree gebeld via bluetooth zodat ik niet in de problemen kan komen en zodat ik mijn navigatie nog steeds kan volgen, en hier is mij opgevallen dat mijn 4G of mobiele data weg viel tijdens het bellen.

Is dit ergens een instelling dat ik kan aanpassen of zijn de smartphones gewoon nog niet 'smart' genoeg?

Of zijn dit externe factoren zoals de zendmasten? 

Mijn gsm is een Samsung Galaxy A5 2017.

4 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Mobiel data valt weg als ik aan het bellen ben

Hoe is de navigatie verbonden met de smartphone? Is dat ook via Bluetooth of stel je de smartphone in als hotspot of zo?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gautier
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Mobiel data valt weg als ik aan het bellen ben


@sb schreef:

Hoe is de navigatie verbonden met de smartphone? Is dat ook via Bluetooth of stel je de smartphone in als hotspot of zo?


Mijn navigatie is op mijn smartphone, ik gebruik Waze

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Mobiel data valt weg als ik aan het bellen ben

Volgens wat ik op deze site lees kan je niet én bellen én via 4G online. Bellen en via WiFi online kan dan weer wel. Blijkbaar ligt dat aan het netwerk.

 

https://forum.t-mobile.nl/samsung-362/bellen-en-data-tegelijk-268588


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Mobiel data valt weg als ik aan het bellen ben

Voice over 4g is nog niet actief in België. Ik dacht dat Proximus ermee bezig was.

Telenet netwerk zeker niet, vermits BASE en hun netwerk nogal wat gebreken vertonen...

 

Normaal zou 3g of 2g wel moeten werken tijdens het bellen, als de mast dit ondersteund. Veel masten niet, en dan valt zowel 3g als 2g tijdens het bellen uit.