Beantwoorden
fba0512
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
O dierbaar België.. It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Mobiele data gebruiken in Albanië?

Hallo,

Deze zomer gaan wij op vakantie naar Albanië.

Omdat Albanië dus niet bij de EU behoort, kunnen wij dus ook niet gebruik maken van ons eigen 4G netwerk.

Hoe gaat dat in zijn werk als ik mobiele data wil aankopen in Albanië?

Is dat een extra sim-kaart dat je aankoopt?  Heeft dat dan een eigen tel.nr.?

Moet ik mijn sim-kaart er dan uitnemen?

Alvast bedankt voor de hulp

 

Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Albanië

 

3 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Mobiele data gebruiken in Albanië?


@fba0512  schreef:

Omdat Albanië dus niet bij de EU behoort, kunnen wij dus ook niet gebruik maken van ons eigen 4G netwerk.


Je kan wel gebruik maken van je Telenet abonnement. Je kan geen gebruik maken van je inbegrepen/"gratis" SMS'en, data en belminuten.

 


@fba0512  schreef:

Hoe gaat dat in zijn werk als ik mobiele data wil aankopen in Albanië?

Is dat een extra sim-kaart dat je aankoopt?  Heeft dat dan een eigen tel.nr.?


Je wordt dan inderdaad klant bij een lokale provider, en daar krijg je een eigen nummer.


@fba0512  schreef:

Moet ik mijn sim-kaart er dan uitnemen?


Hangt een beetje af van je toestel. Sommige toestellen zijn gemaakt voor meerdere SIM-kaarten (fysiek of eSIM). Wil je helemaal zeker zijn dat je niet per ongeluk kosten maakt op je Telenet abonnement; dan haal je de Telenet SIM er inderdaad uit.

 

Ik gebruik af en toe deze site om te bekijken wat mogelijke opties zijn in een ander land: Albania | Prepaid Data SIM Card Wiki

 Als je telefoon over eSIM beschikt kan je ook eens kijken op sites zoals airalo (Albania, Europe, Wereldwijd); dat kan je dan van thuis uit al inorde bregen net voor vertrek.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Mobiele data gebruiken in Albanië?

Vrienden zijn daar geweest (zeer mooie land )  ze hadden  een esim telefoon dat was zeer makkelijk

je kan de tijd kiezen hoeveel dagen,  ze zijn nu op wintersport vakantie als ze terug zijn kan ik het eens vragen

marcel3X
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Mobiele data gebruiken in Albanië?

ik zou in ieder geval data uitzetten, je moet denken aan 2,50 euro per MB via Telenet, SMS ontvangen is dacht ik gratis

gebeld worden 50ct per minuut via Telenet,

Een locale Sim is vooral bedoeld om de datakosten te ontlopen, als je via een locale Sim naar België wil bellen ga je ook roamen tegen overdreven kosten..

Daarom kun je beter Facetimen of Whatsapp bellen via je Data of Wifi op de hotelkamer...