Beantwoorden
sibean
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Mobile coverage extender - surfen en sms'en?

Beste Netweters,

 

Binnenkort verhuis ik naar een goed geïsoleerd appartement waar bijgevolg een zeer zwak tot geen gsm-signaal aanwezig is. Ik overweeg de mobile coverage extender aan te kopen, maar op de site lees ik dat dit enkel het belsignaal versterkt en dat dit niet helpt bij beter surfen of sms'en. Laat dit nu net de twee dingen zijn die ik het meeste nodig heb... 
Bestaan hier andere oplossingen voor? Wat zijn jullie ervaringen met de MCE op vlak van surfen en sms'en? Alvast bedankt voor de hulp!

0 Likes
6 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mobile coverage extender - surfen en sms'en?

@sibean 

 

Ik heb zelf geen MCE van Telenet, maar ik kan u wel zeggen dat er wel degelijk ook data signaal door versterkt wordt, maar enkel tot 3G. Je zal dus niet over 4G beschikken, wat inderdaad wel een serieuze beperking is.

 

EDIT: ik was het bijna vergeten, maar om een MCE te kunnen gebruiken moet je wel een vaste internetverbinding hebben. Het gsm signaal voor de MCE komt immers binnen via die vaste internetlijn. De MCE is als het ware een mini GSM mast in uw woonkamer, gevoed door uw vast internet.

 

En als je internet hebt, heb je ook WiFi. Surfen kan dus geen probleem zijn.

 

En tussen haakjes, sms gaat over het telefoonsignaal en wordt dus wel degelijk ook goed versterkt door de MCE.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mobile coverage extender - surfen en sms'en?

@sibean 

 

Misschien nog enkele details, maar wel belangrijk:

  • De vaste internetverbinding MOET voor de MCE van Telenet zijn. Bij andere operatoren is dat niet altijd het geval, maar bij Telenet dus wel.
  • Je MOET een HGW hebben van Telenet. Een modem-only van Telenet met eigen router erachter, ook dat gaat NIET werken ...

't Is maar dat ge het op voorhand weet ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
XiroN
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Topicwurm! Al 25 duimen! π-DAY! Say what?!

Mobile coverage extender - surfen en sms'en?

Zoals hierboven al beschreven creëert een MCE een eigen (kleine) mobiele last in je huis en moet deze voorzien worden van een actieve internetverbinding!

 

 

Qua bellen en dus ook sms ga je een goede dekking hebben hierdoor!

 

Mobiel internet (=4g) word door dat apparaat idd niet uitgezonden maar aangezien zo'n apparaat in huis word geïnstalleerd lijkt me dit ook absoluut niet nodig!

 

In huis word er namelijk gebruik gemaakt van de Wi-Fi 😉

 

 

 

Ps: de geïnstalleerde MCE gaat enkel een Telenet mobiele mast zijn 😉 personen met een andere provider die bij je op bezoek komen gaan hier geen baat bij hebben...

 

sibean
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Mobile coverage extender - surfen en sms'en?

Hallo, 

 

Bedankt voor de handige info, dit helpt al een heel stuk! Ik ging er ook van uit dat sms'en en bellen via hetzelfde netwerk gingen, vandaar dat ik het zo raar vind dat er op de site letterlijk staat dat de MCE niet helpt bij beter sms'en/surfen en enkel bij bellen. 

sibean
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Mobile coverage extender - surfen en sms'en?

Bedankt voor je duidelijke antwoord! Het leek me vooral raar dat er op de site vermeld staat dat enkel het signaal voor bellen versterkt wordt door de MCE, en dat je hiermee niet beter kan sms'en/surfen. Dit zal dan misschien een foutje zijn.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mobile coverage extender - surfen en sms'en?

@sibean 

 

En misschien nog een kleine aanvulling, maar toch ook niet onbelangrijk: met zo een MCE  in huis is het telefoonsignaal dat versterkt wordt niet alleen enkel dat van Telenet, maar het is ook beperkt qua simultane ontvangers. Ik meen een viertal, maar daar ben ik niet zeker van. Een vijfde (als die vier simultane correct is tenminste) bezoeker/bewoner kan dus op zijn kin kloppen ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.