Beantwoorden
Klein_Bartje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

ONE datasimkaart contacteren jachtcamera

Is er een mogelijkheid (bellen of sms'en kan niet) om een dat simkaart aan te spreken. Ik wil die in een jachtcamera plaatsen zodat, als ik hem aanspreek, hij begint te filmen en ik dus vanop afstand realtime kan meekijken.

Tags (1)
0 Likes
2 reacties
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

ONE datasimkaart contacteren jachtcamera

Rechtstreeks Telenet mobiele IP adressen aanspreken (v4 of v6) is, denk ik, niet mogelijk (ze zijn, om zo te zeggen, NAT-ed adressen). Via een tussenstap in de cloud moet het kunnen (e.g.: via IFTTT protocol of een (al dan niet vendor specifiek) alternatief). Maar dan moeten zowel de camera (als uitvoerder) als jijzelf (als kijker en bediener) dat protocol ondersteunen. De camera en jijzelf communiceren dan via de cloud. Zo lang er dan niet gefilmd wordt blijven mobiele data kosten mogelijk binnen de perken. Misschien zijn er ook cloud kosten afhankelijk van mogelijke opslag, debiet en protocol. Een ander aspect kan zijn: stroomvoorziening. Als er geen net is dan misschien batterij en/of zonnepaneeltje (als er voldoende zonlicht is). Heeft U reeds een bepaalde camera gekocht? Zo ja, de welke?

{*niet* 'like'-en aub}
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

ONE datasimkaart contacteren jachtcamera

Het is inderdaad niet mogelijk, zoals @NofanTasi  zegt, om een data simkaart van buitenaf te bereiken. Die simkaart kan wel beelden doorsturen bij bijvoorbeeld beweging als het nodig is. Je moet kunnen comuniceren via een soort iOT server. Die kan je bij u thuis op bijvoorbeeld een Raspberry PY installeren. Maar dan begint het programmeerwerk.....



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.