Beantwoorden
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

One-way gesprekken vaste lijn

Begin maart 2019 hadden we plots dat bij een telefoongesprek met de vaste lijn de andere kant ons niet meer hoorde. Soms is het na enkele seconden, soms na minuten.
In eerste instantie dachten we dat ons draagbaar toestel versleten was. Maar bij een nieuw toestel hadden we nog steeds deze problemen.
Na contact met Telenet komt men onze modem (een half jaar oud) vervangen.
Problemen blijven.
Een tweede technieker kijkt alle aansluitingen na.
Resultaat: geen oplossing.
In augustus 2019 kopen wij een vast toestel om uit te sluiten dat een draagbaar toestel niet goed zou functioneren door ik weet niet welke reden.
En we hebben geen one way gesprekken meer gehad.
Dus dachten we ok, dan maar blijven zitten tijdens het bellen
In december 2019 plots weer de one-way gesprekken.
Komt er iemand van Unit-T nog eens alles nakijken.
Hij kijkt nog eens alle aansluitingen na, steekt de stekker van de modem in een powerline omdat deze ook enkele (foutieve) signalen zou tegen houden.
Nadien nog steeds one-way gesprekken. 
Alle foutieve gesprekken zijn altijd door gegeven aan TN, zowel via sociale media als via mail naar Unit-T.
Men had al eens gezegd dat een signaal van Messenger, Whatsapp e.d. wel een storing kan geven. Dit hebben wij ook al gecontroleerd. Tijdens geen enkel foutief gesprek was er zowel bij ons als de persoon waar wij mee belden, enig bericht dat binnen kwam via sociale media.
Zie hier een copy/paste van een mail
-----
Vandaar toch het vermoeden dat een externe factor, zoals bv. het meldingsgeluid van Messenger ervoor zorgt dat uw lijn geregeld wordt onderbroken. Is het mogelijk dat een pc, laptop, gsm of eender welk ander toestel binnenshuis af en toe een digitale toon geeft, bv. bij het binnenkomen van een mail, bericht, melding, … ?
-----
Het is niet dat wij continue op de gsm bezig zijn. Voor ons is dit nog iets om bereikbaar te zijn 🙂
De gesprekken via messenger of wathsapp die we ontvangen in één week kan je op één hand tellen.
Wij zijn dus 10 maanden en twee nutteloze aangekochte toestellen verder, en er is geen oplossing.

Is er hier een technische knobbel die eventueel zou weten wat het probleem kan zijn?

Tags (2)
0 Likes
23 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

One-way gesprekken vaste lijn

@marcel-frans 

Heb je al eens getest met een ander toestel?

Het kan een slecht contact zijn of ook een microfooncapsule dat defect is. Ik weet niet met welk toestel je een probleem hebt, maar om het toestel uit te sluiten eens testen met een zeker goed werkend exemplaar.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
marcel-frans
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

One-way gesprekken vaste lijn

Dat heb ik al met verschillende toestellen gedaan

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

One-way gesprekken vaste lijn

@marcel-frans 

Omdat er hier ook wel eens iets mis gaat met de vaste lijn een paar vraagjes.

Zijn het altijd inkomende gesprekken?

Komt het gestoorde inkomende gesprek van een vast toestel?

Zitten er probleemgevallen tussen die van triiing komen?

Hoor je soms krakende geluiden tijdens het bellen?

 

Als je werkt met een draadloos toestel, heb je het basistoestel al eens ingestoken in de modem, zodat de bedrading er zoveel mogelijk tussenuit is?

 

Een kort verhaaltje.

Had een probleem met krakende oproepen. Kreeg de schuld omdat het aan Telenet lag (volgens gesprekspartner, klant van proximus). Probleem was opgelost toen de andere een nieuw toestel gekocht heeft.

Het kan dus veel verder zitten dan verwacht.

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
marcel-frans
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

One-way gesprekken vaste lijn

Dag Louishufk 

Bedankt voor de inlichtingen,het is zowel vaste als mobiele toestellen.

Betrefd rechstreeks op de modem aansluiten, die aansluitpunten van de modem zijn groter.

het is de eerste keer gebeurd midden in een gesprek,met een licht krack geluidje.

Ik heb alle contacten nagezien, de modem uitgetrokken en weer ingestoken allemaal niets

Misschien de modem recetten ik weet niet als dat helpt.

Groetjes Marcel

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

One-way gesprekken vaste lijn

@marcel-frans 

Ik dacht niet dat je ergens gezegd hebt dat de modem al vervangen is.

Heb je die vervangen of is dat nog steeds de modem waar het probleem mee begonnen is? Als deze nog niet vervangen is, kan je dat eerst eens doen? Een krak(je) om te beginnen lijkt me niet normaal.

Ik begrijp wel niet wat je bedoelt met grotere aansluitpunten.

Je hebt connectoren met 8 aansluitpunten (rj45) en connectoren met max 6 (maar dikwijls met 2 draden verbonden, rj11). Aan je telefoonaansluiting moet een rj11 bevestigd zijn. Dat is toch zo?


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
marcel-frans
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

One-way gesprekken vaste lijn

Beste vriend ik ben 77 en van die nieuwe benamingen ken ik niet veel.

De modem is niet vervangen,die kleine platte stekkertjes van mijne modem 

zijn groter dan die van mijne telefoon, allemaal oud materiaal zoals ik zelf.

Ik vind het wel fijn dat je mij wilt helpen

groetjes Marcel

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

One-way gesprekken vaste lijn

@marcel-frans 

Wel beste vriend zoveel verschil is er dan niet.

Ik zou de modem eens (laten) vervangen. Als je er zelf niet mee vertrouwd bent kan je nog altijd ne snotneus vragen om er naar te kijken.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
marcel-frans
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

One-way gesprekken vaste lijn

Goede morgen

Eerst en vooral die connectoren (rj45) ik dacht eerst dat die te groot waren, maar met mijne sterke knutselbril is het me geluk,dan heb ik nog gereset, en daarna via de computer opnieuw laten opstarten, maar helaas alles zonder resultaat.Nu ga ik een nieuwe modem vragen.Verder wens ik u nog ene fijne dag en bedank voor de hulp, ge hebt me nog wat bijgeleerd.

Groetjes Marcel.

marcel-frans
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

One-way gesprekken vaste lijn

Ik heb mijn modem vervangen, en alles is opgelost.

Nogmaals bedankt.

Groetjes Marcel.