Beantwoorden
Gèért
Freshman Beetjesweter
Goed gevonden! Netjes! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Ontvang geen sms van Blizzard, wel van alle andere.

Hallo

Ik speel regelmatig WoW via het Blizzard platform, om veilig te kunnen aanmelden kan ik mijn telefoonnummer koppelen om dan de Authenticator te registreren. Alleen loop ik daar vast. Ik krijg geen enkel bericht van hen aan. Ik nam dus contact met Blizzard en ze verwijzen mij vriendelijk naar de provider. Ik bel dus Telenet en daar kunnen ze zien, dat het sms verstuurd wordt en ook afgeleverd wordt op hun servers. Alleen krijg ik het dus niet aan. De onderstaande zaken heb ik al geprobeerd in afwachting dat er iets met mijn dossier gebeurd dat al 14 dagen in behandeling is.

• Controle van de settings op de telefoon om te kijken of er niet per abuis iets geblokkeerd is. Dat is niet het geval.
  • Controle van MYTelenet of er geen SMS instellingen geactiveerd zijn die gratis of betalende SMS blokkeren -> er is niets geactiveerd.
  • Simkaart in een ander toestel gestoken -> Geen succes, sms komt niet aan.
  • SMS naar een ander nummer laten sturen met een Telenet simkaart -> komt niet aan.
  • Sms naar een ander nummer laten versturen van een andere provider -> komt onmiddellijk aan. Er is dus iets mis bij Telenet alleen kunnen ze het zelf niet vinden.

Volgens het internet worden de SMS verstuurt (Telenet bevestigd dat ze SMS zien aankomen in hun systeem) via deze nummers: 837402 en 837404, start of Test naar deze nummers sturen lukt niet, komt de foutmelkding "niet verstuurd" en krijg ik de optie om opnieuw te versturen, uiteraard zonder succes. Als ik dan deze nummers probeer in te geven zoals in een ander topic aangegegeven wordt via de site "diensten van derden" Vragen over diensten van derden? | MyTelenet  krijg ik een foutmelding dat de nummers niet bestaan of er niets gevonden is. Ondertussen ben ik al meer dan een maand aan het zoeken naar een oplossing en heb ze dus nog niet gevonden, of ik moet van provider veranderen. Hopelijk zijn er hier nog een paar mensen met nog wat ideetjes, die ik kan uitzoeken.

2 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@Gèért  Heb dit probleem hier al paar keer zien passeren dat deze berichten niet toekomen op Telenet nummers, het duurt al een tijdje.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
Gèért
Freshman Beetjesweter
Goed gevonden! Netjes! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Ondertussen is het opgelost. Op de vraag wat er gedaan is om dit op te lossen heb ik tot op heden nog geen antwoord ontvangen.

Mocht ik dit nog ontvangen dan update ik het hier.

Voor de volledigheid het nummer waarop ik het sms ontving was: 8128