Geen idee hoe TN het wél kan zien, maar niet kan regelen, zodat jij het ook ziet. Ik heb na een verhuis hetzelfde probleem meegemaakt, verbruik niet meer te raadplegen, en dus naar de helpdesk gebeld. De eerste keer vertelden ze me hetzelfde verhaal: gekend probleem, zal opgelost worden. Na een maand nog altijd hetzelfde verhaal. Opnieuw gebeld en twee dingen besproken:
- Kan hiervoor een dossiernummer aangemaakt worden om het op te volgen?
- Vermits ik een vast volume heb en jullie geven me niet de mogelijkheid mijn verbruik op te volgen, wat gebeurt er dan als ik over mijn limiet ga?
Bleek dat een dossiernummer niet aangemaakt kon worden, omdat dit probleem reeds "flagged" was, maar ik zou een SMS krijgen als het probleem opgelost was. Dat laatste is nooit gebeurd, maar intussen werkt het terug, dus...
Op de tweede vraag werd gezegd dat ik in dat geval naar de helpdesk moest bellen en dat er een reset zou gebeuren. Ik heb daar helaas geen mail van, maar ik weet uit persoonlijke ervaring dat veel afhangt van de persoon die je aan de lijn krijgt.
Een oplossing is het niet, maar als je een Android smartphone hebt, dan heb je 2 opties. Je kan een limiet instellen waar je een waarschuwing krijgt als je die limiet bereikt (en dan gewoon doorgaan). En je kan een limiet instellen waar mobiel dataverbruik gewoon stopt. Zoek in je toestel achter 'datalimiet' en 'datawaarschuwing'. Je ken het verbruik ook gewoon opvolgen.
Bjørn (sb) | Ere-Krak An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.' Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.