Beantwoorden
Jensaapje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Happy New Year! It's your eighth party! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Onzichtbaar mobiel verbruik na overstap.

Hallo,

We zijn een jaar en een maand geleden overgestapt van whoppa naar one. nu kunnen we sindsdien ons mobiel verbruik niet meer zien. Op de website van mijn Telenet krijgen we een foutmelding en in de my Telenet app is de knop voor het mobiele verbruikt te zien volledig verdwenen. Vorig jaar toen het probleem de eerste keer optrad de klantendienst gebeld. Ze hebben me doorverbonden met de technische dient die me toen gezegd heeft dat dit een gekend probleem is maar dat het snel opgelost zal worden. Het afgelopen jaar nog een keer of 4-5 gebeld en dan telkens te horen gekregen wij kunnen inderdaad je verbruik ook niet zien. We begrijpen dat dit vervelend is maar kunnen helaas hier niets aan doen. 2 vraagjes: we hebben op dat jaar tijd 2 maal een factuur gekregen waarbij we over ons dataverbruik zijn gegaan. Maar wij en de telefonische klantendienst kunnen ons verbruik niet zien. Hoe kan het dat ze voor de facturatie dit wel kunnen zien? En de 2e vraag is gewoon simpelweg of iemand een oplossing heeft voor dit probleem dat nu al meer dan een jaar aansleept.

mobiel verbuik.png

 

Titel gewijzigd door Anaïs(mod) | Vorige titel: Mobiel dataverbuik onzichtbaar

 

1 reactie
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5674
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Onzichtbaar mobiel verbruik na overstap.

Geen idee hoe TN het wél kan zien, maar niet kan regelen, zodat jij het ook ziet. Ik heb na een verhuis hetzelfde probleem meegemaakt, verbruik niet meer te raadplegen, en dus naar de helpdesk gebeld. De eerste keer vertelden ze me hetzelfde verhaal: gekend probleem, zal opgelost worden. Na een maand nog altijd hetzelfde verhaal. Opnieuw gebeld en twee dingen besproken:

  • Kan hiervoor een dossiernummer aangemaakt worden om het op te volgen?
  • Vermits ik een vast volume heb en jullie geven me niet de mogelijkheid mijn verbruik op te volgen, wat gebeurt er dan als ik over mijn limiet ga?

Bleek dat een dossiernummer niet aangemaakt kon worden, omdat dit probleem reeds "flagged" was, maar ik zou een SMS krijgen als het probleem opgelost was. Dat laatste is nooit gebeurd, maar intussen werkt het terug, dus...

Op de tweede vraag werd gezegd dat ik in dat geval naar de helpdesk moest bellen en dat er een reset zou gebeuren. Ik heb daar helaas geen mail van, maar ik weet uit persoonlijke ervaring dat veel afhangt van de persoon die je aan de lijn krijgt.

Een oplossing is het niet, maar als je een Android smartphone hebt, dan heb je 2 opties. Je kan een limiet instellen waar je een waarschuwing krijgt als je die limiet bereikt (en dan gewoon doorgaan). En je kan een limiet instellen waar mobiel dataverbruik gewoon stopt. Zoek in je toestel achter 'datalimiet' en 'datawaarschuwing'. Je ken het verbruik ook gewoon opvolgen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.