42425
netweters
|
18807
gesprekken
|
20304
vragen
|
Heeft telenet een oplossing klaar voor consumenten die meer dan 2 vaste telefoonnummers willen hebben?
Business klanten kunnen voor een telefoon centrale met isdn lijn kiezen, maar dat is een beetje overkill en duur.
Ik weet ook dat ik een paar voip toestellen en een sip account bij een van de duizenden providers ook een oplossing is maar laat ons doen als of die niet bestaan.
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Telenet consumenten oplossing voor 3 vaste nummers?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Volgens deze Netweters post van enkele jaren geleden moet dit wel lukken ja.
@m-jan20 schreef:Volgens deze Netweters post van enkele jaren geleden moet dit wel lukken ja.
Deze post gaat over een 2de lijn. Dat is wel mogelijk, en hiervoor gebruik je dan de 2de RJ11 poort op de Telenet modem.
Maar de vraag was of er méér dan 2 vaste lijnen mogelijk zijn op een residentiëel abonnement (= 3 of meer) 🤔
Volgens mij biedt Telenet dat niet aan voor particulieren.
@konda schreef:Business klanten kunnen voor een telefoon centrale met isdn lijn kiezen, maar dat is een beetje overkill en duur.
Business klanten kunnen kiezen voor VoIP (SIP):
https://www2.telenet.be/business/nl/sme-le/aanbod/communiceren/telefonie/sip
@konda schreef:Ik weet ook dat ik een paar voip toestellen en een sip account bij een van de duizenden providers ook een oplossing is maar laat ons doen als of die niet bestaan.
Laat ons doen als of Telenet dat wel kan aanbieden:
Ben je dan als particulier bereid om dan 3 vaste lijnen te betalen aan 20€ per nummer per maand?
Wat is het probleem om over te gaan op een VoIP provider?
PS
Puur technisch gezien is dat natuurlijk wel mogelijk. Dan moet je 2 modems hebben en 2 abonnnementen.
Telenet plaatst dan een NIU met 2 modem aansluitingen (CM poort)
Wat is het probleem om over te gaan op een VoIP provider?
Gaat voor wie ik het vraag over privacy en de wetgeving rond het afluisteren van telefoon gesprekken.
Hij betaald nu een pak meer voor 3 ISDN nummers bij proximus
@konda schreef:Gaat voor wie ik het vraag over privacy en de wetgeving rond het afluisteren van telefoon gesprekken.
Hij betaald nu een pak meer voor 3 ISDN nummers bij proximus
Dit begrijp ik niet zo goed.
Telefonieproviders die een Belgische vergunning hebben (BIPT lijst) moeten zich ook houden aan de Belgsiche wetgeving, en onderandere de authoriteiten de mogelijkheid bieden voor afluisteren bij rechterlijk bevel.
OVH, WeePee, Sewan, dstny, Voys, VOIPTIGER en vele andere ...
Bij deze kan je één of meerdere VoIP nummers bestellen (of porteren) en kosten een peulschil (1 à 2.50€ per maand) tegenover een Proximus of Telenet vaste lijn
Het klopt wat je zegt de regels is voor iedereen het zelfde
En bij prox en telenet zit er belwaarde bij
Bij Voip aanbieders is dat altijd apart