Beantwoorden
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Pixel 6 - Bellen over WiFi

Ik ben aan het overwegen om mijn Pixel 3 in te ruilen voor een Pixel 6. Ik heb indertijd aan TN gevraagd om VoWiFi te activeren voor mijn P3. Dat bleek mogelijk te zijn en TN zou dat gedaan hebben, maar in de praktijk was er op het toestel geen optie voor VoWiFi te zien.

 

Ik vraag me dus af of het intussen voor de P6 wél mogelijk is. Als ik op de pagina van de klantenservice kijk, dan staat daar na al die tijd nog steeds enkel Samsung, Apple en Huawei (worden die nog verkocht?). Precies niet veel vooruitgang geboekt daar...

 

Iemand die - uit ervaring - kan bevestigen/ontkennen dat dit zal werken op een P6? Is bellen over 4G/5G een optie? Is er misschien een abo voor nodig? (Ik heb prijs volgens verbruik.)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
0 Likes
15 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Pixel 6 - Bellen over WiFi

Op Usenet ben ik intussen wat wijzer geworden. Door op Telefoon het volgende in te typen:

*#*#4636#*#*

kom je op dit menu uit:

Screenshot_20220521-231649.png

Hier is te zien dat VoLTE en Wifi-gesprekken niet geregistreerd zijn, ook al heeft Telenet geprobeerd om dit te activeren. De opties zijn "greyed-out" en kan je dus niet veranderen. Een gebruiker uit het VK heeft bevestigd dat het WiFi calling menu op zijn Pixel tevoorschijn komt als hij een andere SIM in het toestel steekt. Het hangt dus wél af van de provider/carrier.

Wat 5G betreft: https://pixel.withgoogle.com/5G/

1 Pixel phones work with all major carriers. But not all Pixel 6, Pixel 6 Pro, Pixel 5a (5G), Pixel 5, and Pixel 4a (5G) phones work on all 5G networks. Check with your carrier to make sure your phone works on its 5G network.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes