@patrick37
Ik heb net nog wat berichten over en weer gestuurd via WhatsApp en TN zou de functie geactiveerd hebben, maar er gebeurt niets. De laatste medewerker liet wel weten dat het raar was dat de functie nergens zichtbaar is in de instellingen. Daar heeft de provider normaal gezien niets mee te maken. Dus ben ik zelf nog op zoek gegaan en kwam ik deze tegen:
https://support.google.com/pixelphone/thread/134468361/no-wifi-calling-option-on-pixel-6-pro?hl=en
Daar is te lezen dat het wellicht Google is die de functie blokkeert. De Pixel wordt immers niet verkocht in België. Ik heb mijn toestel in Duitsland gehaald en mijn Pixel 3 heb ik via het internet gekocht. Ook in dat toestel is nergens 'wifi calling' terug te vinden in de instellingen, zelfs niet greyed-out. En dat is op zijn minst raar te noemen.
Maar het toestel wordt dus niet verkocht in België, hoewel er toch een Google winkel in België zou zijn. Dit zou betekenen dat Google zich niet houdt aan bepaalde EU richtlijnen. Die zouden stellen dat als ze de functie in één EU toelaten (Duitsland wellicht) dat ze het dan moeten toestaan in alle EU landen.
Dus ofwel vergist je collega zich, ofwel heeft hij zijn toestel misschien "ge-root" of zo?
Edit: Ik lees verder dat zelfs 5G niet ondersteund zou zijn in België. Ik heb het voorgevoel dat dit mijn laatste Pixel is. Volgende keer gewoon een Xiaomi of zo... )-:
Bjørn (sb) | Ere-Krak An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.' Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.