Beantwoorden
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Pixel 6 - Bellen over WiFi

Ik ben aan het overwegen om mijn Pixel 3 in te ruilen voor een Pixel 6. Ik heb indertijd aan TN gevraagd om VoWiFi te activeren voor mijn P3. Dat bleek mogelijk te zijn en TN zou dat gedaan hebben, maar in de praktijk was er op het toestel geen optie voor VoWiFi te zien.

 

Ik vraag me dus af of het intussen voor de P6 wél mogelijk is. Als ik op de pagina van de klantenservice kijk, dan staat daar na al die tijd nog steeds enkel Samsung, Apple en Huawei (worden die nog verkocht?). Precies niet veel vooruitgang geboekt daar...

 

Iemand die - uit ervaring - kan bevestigen/ontkennen dat dit zal werken op een P6? Is bellen over 4G/5G een optie? Is er misschien een abo voor nodig? (Ik heb prijs volgens verbruik.)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
0 Likes
15 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Pixel 6 - Bellen over WiFi

@sb 

Een collega van mij heeft ook zo een mooie P6 gekocht en die heeft Telenet. Die heeft mij gezegd dat het werkt om te bellen over wifi , want ik had het expliciet gevraagd toen. En aangezien deze ook nog eens import was dacht ik dat niet alles zou werken maar blijkbaar werkt het. 

 

Zou even meerdere reacties afwachten om helemaal zeker te zijn. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ti
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Pixel 6 - Bellen over WiFi

Mij is het nog niet gelukt... Ik krijg wel ook nog altijd een sms dat de instellingen niet automatisch kunnen ingesteld worden bij elke reboot

 

Screenshot_20220505-205238.png

 

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Pixel 6 - Bellen over WiFi

@Ti 

 

Dat heb ik bij mijn Pixel 3 ook. Ik denk niet dat dat het probleem is. Zoals ik het begrijp moet je aan Telenet vragen om dit te activeren voor jouw toestel. Dat heb ik indertijd gedaan voor mijn Pixel 3 en Telenet bevestigde dit gedaan te hebben, maar toch blijkt de functie niet actief.

 

Dus: heb je een Pixel 6, neem contact op met Telenet om VoWiFi te activeren en wie weet werkt het wel. (Het zou moeten werken.)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Pixel 6 - Bellen over WiFi

@patrick37 

 

Wel, ik heb 'm nu en heb hetzelfde probleem als @Ti : nergens een optie voor te activeren. Ik heb TN al via WhatsApp gecontacteerd om het te activeren en wacht nu op een antwoord.

Kan je, als je die collega nog eens ziet, vragen hoe hij dit ingesteld heeft? (Zou het mogelijk zijn dat het enkel werkt als je een abonnement hebt? Ik heb betalen volgens verbruik.)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Pixel 6 - Bellen over WiFi

@sb 

Oei dat is niet goed he dat het niet werkt. 

Ik zal er eens achter horen als ik hem zie hoe die dit ingesteld heeft. IK vermoed wel zoals wij dat doen maar ja ik ken niks van die Google Pixel toestellen dus ik ga er achteraan om het te weten te komen. 

Laat je ook even weten wanneer je van Telenet zelf ook berichtje krijgt ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Pixel 6 - Bellen over WiFi

De reactie van TN was dat ze het niet konden activeren, omdat mijn toestel niet in de (nog altijd zeer korte) lijst staat. Toen ik antwoordde dat mijn Pixel 3 ook geactiveerd werd en dat ik op Netweters bevestiging kreeg dat het zou werken met Pixel 6 vertelde men me om het maandag opnieuw te proberen, zodat men contact zou kunnen opnemen met de technische dienst.

Het is in feite absurd dat TN geen MCE meer voorziet, omdat bellen over WiFi een optie zou zijn, maar dat is niet zo. Na al die tijd blijkt het lijstje nog altijd beperkt tot Apple, Samsung en Huawei. Bijna alsof TN door die merken gesponsord wordt om geen andere merken te ondersteunen. Alhoewel, Huawei, zou dat nog veel verkocht worden? Ik denk het niet.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Pixel 6 - Bellen over WiFi

@sb 

Het zou op meerdere toestellen wel werken hoor. 

Ik heb hier nog een Xiaomi 9T liggen en heb daar ooit eens mijn simkaart in gedaan. Bellen via Wifi werkt gewoon en dat toestel staat niet in de lijst.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Pixel 6 - Bellen over WiFi

Ik was in de waan dat de provider dit eerst moest activeren. Niet dus? Ik heb op het internet gezocht: Pixel 6 ondersteunt VoWiFi, maar op de smartphone vind ik de instelling nergens terug.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Pixel 6 - Bellen over WiFi

Via Telenet WhatsApp blijft men aangeven dat het niet zou werken. Als dat waar is, dan is TN al lang ter plaatse aan het trappelen, want op de website staat al héél lang Apple, Samsung en Huawei. Die laatste heeft bij mijn weten geeneens meer toegang tot Google Play, dus groot kan die markt niet zijn.

Wat ik straf vind is wat je hier leest:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-de-mobile-coverage-extender/

Heb je een recente smartphone? Dan is bellen via wifi voor jou de beste oplossing. Het kost je bovendien niets extra.

De release van de Pixel 6 was op 28 oktober 2021. Hoe recent moet je toestel zijn opdat Telenet VoWiFi ondersteunt!?

Iemand die weet hoe het gesteld is bij de andere providers?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Pixel 6 - Bellen over WiFi

@patrick37 

Ik heb net nog wat berichten over en weer gestuurd via WhatsApp en TN zou de functie geactiveerd hebben, maar er gebeurt niets. De laatste medewerker liet wel weten dat het raar was dat de functie nergens zichtbaar is in de instellingen. Daar heeft de provider normaal gezien niets mee te maken. Dus ben ik zelf nog op zoek gegaan en kwam ik deze tegen:

https://support.google.com/pixelphone/thread/134468361/no-wifi-calling-option-on-pixel-6-pro?hl=en

Daar is te lezen dat het wellicht Google is die de functie blokkeert. De Pixel wordt immers niet verkocht in België. Ik heb mijn toestel in Duitsland gehaald en mijn Pixel 3 heb ik via het internet gekocht. Ook in dat toestel is nergens 'wifi calling' terug te vinden in de instellingen, zelfs niet greyed-out. En dat is op zijn minst raar te noemen.

Maar het toestel wordt dus niet verkocht in België, hoewel er toch een Google winkel in België zou zijn. Dit zou betekenen dat Google zich niet houdt aan bepaalde EU richtlijnen. Die zouden stellen dat als ze de functie in één EU toelaten (Duitsland wellicht) dat ze het dan moeten toestaan in alle EU landen.

Dus ofwel vergist je collega zich, ofwel heeft hij zijn toestel misschien "ge-root" of zo?

Edit: Ik lees verder dat zelfs 5G niet ondersteund zou zijn in België. Ik heb het voorgevoel dat dit mijn laatste Pixel is. Volgende keer gewoon een Xiaomi of zo... )-:


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Pixel 6 - Bellen over WiFi

@sb 

Als ik mijn collega zie zal ik het eens vragen want ik heb die nog niet gezien. Ik werk de nachten en die werkt andere uren maar ik ben het niet vergeten om het te willen gaan vragen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Pixel 6 - Bellen over WiFi

@sb 

Heb mijn collega eens een whatsapp gedaan is makkelijker 🙂 

Blijkbaar zou je dit toch ergens in de instellingen moeten instellen. Maar je hebt wel gelijk dat mijn collega het toch niet zelf gebruikt , al dacht ik eerst van wel omdat ik het expliciet gevraagd had. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Pixel 6 - Bellen over WiFi

Bedankt @patrick37 ! Het zou in de instellingen moeten staan, maar dat is het juist: het staat er niet en dat zou zijn, omdat Google het blokkeert.

Het zou staan onder Telefoon > ... > Instellingen > Gesprekken, maar daar is niets te zien:

Screenshot_20220519-124537.png

Wat er zou moeten staan is dit:

https://storage.googleapis.com/support-forums-api/attachment/message-140838676-6621055950908800184.p...

Bovendien is de kans groot dat ook 5G niet zal werken. /-:


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Pixel 6 - Bellen over WiFi


@sb  schreef:

Bedankt @patrick37 ! Het zou in de instellingen moeten staan, maar dat is het juist: het staat er niet en dat zou zijn, omdat Google het blokkeert.

Het zou staan onder Telefoon > ... > Instellingen > Gesprekken, maar daar is niets te zien:

Screenshot_20220519-124537.png

Wat er zou moeten staan is dit:

https://storage.googleapis.com/support-forums-api/attachment/message-140838676-6621055950908800184.p...

Bovendien is de kans groot dat ook 5G niet zal werken. /-:


Ik heb hetzelfde met mijn Pixel 4a. Daar zou het ook moeten gaan maar niet dus.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.