Beantwoorden
POO
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Vernieuwde Telenet Webmail? It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

Roaming Turkije Hoge kost

Ik ben een week naar Turkije geweest, ik heb bij het begin van de vakantie even online geweest met de data roaming en heb 4,9 Mb vebruikt aan data en moest hiervoor 43 euro betalen!!!

Op het einde van de vakantie hadden we zware vertraging met devlucht en wou weer even online gaan om te kijken naar mogelijke reden van vertraging, lap 5 Mb Verbruikt en 53 euro aan mijn broek!!!

Hoe kan ik deze kosten vermijden?

 

 

0 Likes
3 reacties
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Roaming Turkije Hoge kost

roaming vermijden in sommige landen

op zoek gaan naar een wifi signaal

 

https://www2.telenet.be/nl/tarieven/mobile/

 

via mijn telenet 

limieten  instellen en herinneringen instellen

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/hoe-stel-ik-herinneringen-in-voor-m...

 

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Roaming Turkije Hoge kost

Ik dacht meer aan 'Hoe mobiel verbruik onder controle houden?'.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Roaming Turkije Hoge kost

Het beste wat je kan doen als je een tijdje in landen buiten de EU zone zit is een locale SIM kaart kopen en daar op surfen... Dat is veel goedkoper dan met roaming zitten surfen, want anders krijg je dit soort verrassingen. 

Ik heb ook zo'n verrassing gehad toen ik juist op de grens van Frankrijk en Zwitserland zat (mijn GSM was overgeschakeld naar een Zwitserse provider, 17 euro/MB en direct 36 euro kosten). Sindsdien neem ik mijn oude GSM mee om te bellen, koop ik een SIM kaart van een locale provider en steek ik die in mijn smartphone om mee te surfen en mijn mails te lezen als ik buiten de EU reis.

 

mvg

Bert


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.