Beantwoorden
Anansi
Freshman Weetjeslezer
En we zijn vertrokken!

Roaming valt steeds weg bij omschakeling

Ik heb roaming aan en netwerk keuze op automatisch.  Toch verlies ik telkens verbinding wanneer ik in Nederland de grens oversteek.  Meestal moet ik dan handmatig een netwerk kiezen en niet elk netwerk in de lijst laat dit toe.  Hoe komt dit en vooral, hoe los ik dit op?  Dit is een serieus probleem voor iemand die vaak naar Nederland rijdt voor werk.  En ik kan niet telkens in de auto met mijn instellingen zitten prullen.  Als dit niet kan worden verholpen, moet ik helaas voor een andere operator kiezen.

Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel: Roaming overdracht

0 Likes
2 reacties
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@Anansi 

Onlangs is er hier nog al een topic over gemaakt met het zelfde probleem.

Misschien kun je dat topic ook wat volgen en zien of er daar een eventuele oplossing komt. Bij aanhoudende problemen kun je altijd de klantendienst eens contacteren en dit doorgeven zodat er toch een case wordt aangemaakt zodat het bekeken kan worden.

Hier gaan wij als Netweters niet al te veel aan kunnen oplossen aangezien dit iets technisch is aan de provider(s).

Dat je niet elk netwerk kan kiezen is wel ergens logisch aangezien ze niet mer elke provider samen werken. Dacht dat je T-Mobile en KPN kan kiezen maar Vodafone zou dan weer niet werken ( zo ervaarde ik het toch altijd ).

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter

@Anansi  schreef:

Hoe komt dit en vooral, hoe los ik dit op? 

Laat ons zeggen dat Telenet de technische kant van 4G-roaming niet zo goed op orde heeft. De details ken ik niet, maar om naadloos en snel te kunnen overschakelen tussen internationale 4G-netwerken moeten operatoren hun netwerken ook technisch goed met elkaar gekoppeld hebben.
Jij kan dit niet oplossen.

@Anansi  schreef:

Als dit niet kan worden verholpen, moet ik helaas voor een andere operator kiezen.

Om een weloverwogen keuze te kunnen maken, test je inderdaad best eens uit of roaming bij de andere mobiele netwerkoperatoren vlotter werkt.

0 Likes