24756
netweters
|
152404
antwoorden
|
20700
vragen
|
We installeren alarminstallaties voor inbraak en brand, vooral in wallonie maar ook in vlaanderen. Deze zijn gekoppeld aan een PSTN of IP verbinding, MAAR bij wegvallen daarvan gebruiken ze een GSM verbinding voor het versturen van SMS. Daar zijn dus weinig berichten van, maximaal 1 per dag voor controle verbinding. Ik zou dus een aantal sim moeten hebben die ik in 1 account kan beheren, en waarin ik een overzicht heb. Prijs per sim, prijs per sms, vast tarief,....,maakt niet uit, als er maar een concurrentiele oplossing voor is. Orange Light zou een oplossing zijn voor 10€/maand, maar zou liever een telenet-oplossing hebben omdat ik alle klanten naar Telenet stuur, kan dus nu moeilijk mijn principe zelf overboord gooien..... Wie kan mij hlpen of vertellen of telenet hier een prijs-aannemelijk voortsle voor heeft.
@Chris-K4K je kan hiervoor eens contact opnemen met de business afdeling van Telenet en denk zelfs de corporate afdeling. Omdat je waarschijnlijk meer dan tien simkaarten nodig gaat hebben komt dat niet meer op de gewone business of Residentiële dienst uit. Maar je kan je beter eens informeren daar. https://www2.telenet.be/nl/business/ Onderaan de pagina ga je zien dat je een email kan sturen of eventueel kan bellen. Bellen is 0800 66 066
Zeker een goede oplossing. Moet wel nog zien hoe ik herlaadopdrachten kan opvolgen, want die karten zitten in alarminstallatie en daarmee kan je niet je saldo opvragen. Moet dus gebeuren via de web van Jimmobile. Ik zal eens een kaart bestellen (kost zo goed als niets....) en kan ik zo ervaring op doen. Super-bedankt voor uw advies.
Bij Telenet heb je ook "prijs volgens verbruik". Deze moet je niet opladen. Geen abonnementskosten.
https://www2.telenet.be/nl/producten/mobiel/prijs-volgens-verbruik/
Mijn vrouw en ik hebben dit abonnement omdat we heel weinig bellen/SMS-en maar zijn wel steeds bereikbaar.
Wij komen maandelijks aan een bedrag van nog geen euro voor ons beiden samen!
@Chris-K4K Inderdaad zoals @Ex-Netweter aan geeft. Prijs volgens verbruik. Het enige waar je moet op letten is dat er minstens 1 keer in de 4 maand (kan ook 3 zijn) er een sms van of naar gestuurd wordt of er eens naar gebeld wordt. Nummers waar er geen activiteit op is gedurende 4 maanden worden geschrapt. Maar ik vermoed dat voor een alarminstallatie toch 1 keer in de maand een verbindingstest wordt gedaan. Lijkt mij logisch.
Prepaid kaarten van andere providers kunnen ook maar daar heb je meestal het nadeel dat je er minstens 1 keer per jaar een bedrag moet bijzetten en dan heb je naar verloop van tijd een leuke spaarpot waar je helaas niet aan kunt.
Je moet minstens 1 keer in 3 maanden zelf bellen of SMS-en.
Als je belt naar je mailbox (5555 = gratis) is reeds voldoende.
Vermits je alarmsysteem ééns per dag een SMS stuurt is dat al in orde.
Beste, hebt u ook een idee of ik bij Jim met 1 account meerdere kaarten kan beheren/opvolgen, om te weten wanneer ik moet bijladen? Heb natuurlijk wel een fallback, als ik niet elke dag op hetzelfde uur een bericht krijg, is er iets mis, maar kan ook de centrale zijn die plat ligt.....en dan ga ik onnodig ter plaatse.
@Chris-K4K Geen idee, bij Telenet kan je meerdere prijs volgens verbruik hebben telkens met een ander nummer uiteraard. Maar als je business contacteert kan je vermoedelijk ook paketten kopen met tientallen simkaarten.
Zoals dit hier???? https://www2.telenet.be/nl/business/producten-diensten/mobiel/b-fleet/