Beantwoorden
Sofie16
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Handje vol! Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur!

TP link Mifi router geen connectie met Telenet

Hey, ik heb laatst een TPlink Mifi router M 7350 gekocht zodat de kids onderweg ook WiFi hebben! Nu krijg ik dit niet aan de praat met de datasimkaart van One up van Telenet! 
Ik heb hier al verschillende topics zien voorbijkomen met hetzelfde probleem maar ik geraak er niet uit wijs! Ben dan ook een echte leek op dit vlak ivm de te volgen stappen enz…

ik dacht dat je de Simkaart er gewoon diende in steken en je was vertrokken??? Niet bij mij dus! 
Is er iemand die dit in begrijpbare taal kan uitleggen? 

0 Likes
8 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

TP link Mifi router geen connectie met Telenet

Als de handleiding van het toestel en de SIM kaart  te moeilijk is kan je you tube een proberen :

12. M7350 - Mobiele Wi-Fi Installatie - YouTube


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Sofie16
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Handje vol! Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur!

TP link Mifi router geen connectie met Telenet

Ja dit lukt me wel allemaal, maar via Telenet krijg je geen verbinding ! Ik heb al verschillende berichten over gelezen. 
Wat heb ik al gedaan:

-ik heb die datasimkaart eerst in mijn gsm gestoken en voor te beginnen de pincode uitgezet 

-dan heb ik de simkaart in de TP link gestoken en verder proberen op te starten door mijn iPad te linken aan de TP link maar toch lukt dit niet

Sofie16
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Handje vol! Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur!

TP link Mifi router geen connectie met Telenet

Waar zou ik deze instellingen moeten ingeven? Want dit heb ik in een andere vraagstelling terug gevonden. 

Sofie16
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Handje vol! Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur!

TP link Mifi router geen connectie met Telenet

APN: telenetwap.be

MCC 206

MNC 05

PAP

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

TP link Mifi router geen connectie met Telenet

Volgens deze onderstaande stappen eens. Het is de procedure voor de TP Link M7200 maar praktisch alle handelingen zijn hetzelfde.

---

 

De onderstaande stappen moet je gelukkig maar éénmalig doen. Nadien werkt de MiFi router meteen bij het inschakelen.

 

Steek de simkaart van Telenet in je MiFI router en zet deze aan. Maak nu een verbinding met een extern apparaat (iPhone, iPad, computer,...) en deze MiFi router via WiFi. De details van het MiFi netwerk staan ergens met een stickertje op het apparaat.

 

Om een verbinding met bv je iPhone te maken ga je hiervoor naar Instellingen > WiFi en maak daar een verbinding met het MiFi netwerk. 

 

Surf nu met een browser (Safari, Chrome,...) naar tplinkmifi.net en vul bij zowel de gebruikersnaam als wachtwoord admin in. De wizard zal je dan vragen om een nieuw wachtwoord te creëren. Onthoud deze zeker en vast voor toekomstig gebruik.

 

Nadien wordt gevraagd achter de pincode van de SIM kaart. Deze kan je terugvinden in briefwisseling van Telenet. Nu kan je de mobiele instellingen van de aanbieder bekijken. In principe staan deze goed. Maar moest het niet het geval zijn dan is het belangrijkste om de APN goed in te vullen. Deze moet namelijk telenetwap.be zijn.

 

In het volgende en laatste scherm kan je de MiFi netwerknaam en wachtwoord aanpassen. Onthoudt deze goed want je hebt deze nodig om verbinding met de MiFi router te maken.

Daarna bewaar je al deze instellingen en is je MiFi toestel correct ingesteld.

 

Nu kan je verbinding maken met de MiFi router met je andere apparaten. Zoek daarvoor naar een WiFi netwerk en maak verbinding met het netwerk van je MiFi toestel.

 

Veel succes!


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

TP link Mifi router geen connectie met Telenet

Je kan uw MiFi-router ook beheren met de App : tpMiFi


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Sofie16
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Handje vol! Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur!

TP link Mifi router geen connectie met Telenet

Dat was heel duidelijk . Bedankt voor de begrijpbare uitleg 😁 het is me gelukt 

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

TP link Mifi router geen connectie met Telenet


@Sofie16  schreef:

Dat was heel duidelijk . Bedankt voor de begrijpbare uitleg 😁 het is me gelukt 


Geweldig! Alvast veel plezier voor de kids. 😉


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.