Beantwoorden
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Telenet MCE op meegeleverde Cat 6 Kabel

Hey iedereen,

 

Ik heb al een tijdje een MCE (aangekocht via Telenet) in mijn app, wegens zeer slechte dekking door de issolatie. Nu zag ik dat de kabel die erbij zit, Cat 6 is, dus in theorie snelheden tot 1Gbps.

Stel: ik hang hier een Cat 6a of Cat 7 UTP aan, maakt de MCE dan sneller verbinding, of is Cat 6 (die is meegeleverd) eigenlijk ookal overkill? Waardoor het eigenlijk niet zozeer uitmaakt welke UTP je eraan hebt hangen?

 

Zoals je op de screenshots kan zien: Cat 6 Flat Cable. Ook is deze niet vlak naast de modem rechtop geplaatst, kan deze niet zo makkelijk vastmaken is de muur, waardoor deze meer centraal in de living staat, maar wel rechtstreeks verbonden is met een netwerkpoort in de muur.

Maakt dit een enorm verschil tov plaatsing vlak naast de modem? 

 

Bijgevoegd: screenshot kabel Cat 6 + Basisopstelling Telenet.

 

IMG_20200406_163545583.jpgIMG_20200406_163630624.jpgIMG_20200406_163927799.jpg

 

 

0 Likes
3 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet MCE op meegeleverde Cat 6 Kabel

@TMCLS93 

 

Volgens mijn bescheiden mening is die cat 6 al meer dan voldoende. Wat komt er door de MCE? Telefonie en 3G.

 

Wat die plaatsing betreft: zo kritisch is dat nu ook weer niet. Zolang hij met een goede kabel een goed signaal krijgt is alles OK. trouwens, in het midden van de living is beter dan aan de kant. Voor een globalere verspreiding van het signaal.

 

Slaap dus maar gerust op uw twee oren.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Telenet MCE op meegeleverde Cat 6 Kabel

CAT6a en CAT7, zijn in een thuisnetwerk eigenlijk overbodig. Deze bekabeling kan snelheden aan tot 10 Gbps met respectievelijk een bandbreedte van 500 en 1000mhz.

CAT6 is prima, CAT 5E kan ook al 1 Gbps aan met een kleinere bandbreedte 100 mhz tov 250 mhz voor een CAT6.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet MCE op meegeleverde Cat 6 Kabel

@TMCLS93   Eigenlijk is die kabel overkill. Maar het is met die kabels een beetje zoals bij de auto's. Je koopt een Porsche of BMW of Maserati, Mercedes omdat je het graag ziet en er het geld voor hebt. Maar je staat er net zo goed mee in de file en uiteindelijk brengt een andere auto je ook 100 km verder in dezelfde tijd (Als u zich aan de regels houdt). Voor huishoudelijk gebruik zal je met goede cat5e kabels nog lang voort kunnen.  Intern verkeer is er in veel huishoudens niet en als je al een Gbit aansluiting hebt en er zijn 10 gebruikers elk met een kabel aangesloten die 10Gbps aan kan. Zullen ze elk op zich terug geschroefd worden naar 100 Mbps.

Maar als dergelijke kabel erbij geleverd wordt, doen zeg ik dan.  En hoe centraler je MCE staat hoe beter voor je bereik in huis. Is trouwens zo met alle draadloze dingen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.