Beantwoorden
spoednick
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
π-DAY! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Tethering data verbruik

hallo

 

Ik wil met men gsm tethering toepassen om via 4g te surfen op mijn tablet

Gebruik ik hierdoor dubbele data

Bv een stream van 300 MB bekijken op mijn tablet kost me dat 600mb data

300gsm +300 tablet of blijft dat 300mb

Mvg spoed

  • 4G
Tags (1)
0 Likes
3 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tethering data verbruik

Het enige dat van belang is, dat is het volume dat door uw gsm verbruikt wordt. Dat het doorgespeeld wordt aan uw tablet of iets anders (dat gebeurt via WiFi) is geheel irrelevant voor de provider en kost u dus ook geen cent.

 

Om duidelijk te zijn: een stream van 300 MB zal u 300 MB van uw bundel kosten. En geen bit meer.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Tethering data verbruik

Kan wel zijn dat de resolutie (groter scherm) op de tablet hoger zal zijn en dus ook meer data verbruikt dan op je smartphone 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tethering data verbruik


@m-jan20  schreef:

Kan wel zijn dat de resolutie (groter scherm) op de tablet hoger zal zijn en dus ook meer data verbruikt dan op je smartphone 


Maar die data worden ook door de smartphone gedownload en aldus aangerekend, het verder doorsturen naar de tablet via WiFi wordt niet aangerekend.

 

Zo werkt tethering nu eenmaal. De smartphone fungeert als router (met een 4G verbinding naar de provider toe) en de tablet is een client van de router via WiFi. En het is het datavolume dat door de "router" wordt gedownload dat aangerekend wordt.

 

Het zou nogal fraai zijn moesten we alles dat onze router download omdat onze clients het vragen nogmaals aangerekend krijgen omdat ze het via ethernet of WiFi van onze router krijgen ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes