Beantwoorden
Wimchristine
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Complimentendag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Tragere mobiele verbinding bij overstap naar ONE

Sinds ik van wigo naar ONE ben gegaan heb ik een veel tragere 4 g verbinding op al onze gsm’s en 4 g valt ook regelmatig volledig weg , hoe zou dit komen ? We hebben 5 gsm abonnementen en met wigo nooit problemen gehad om op 4 g te kunnen 

 

Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: Tragere verbinding bij one

0 Likes
17 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tragere mobiele verbinding bij overstap naar ONE

@Wimchristine 

Wat je daar zegt is wel vreemd want je veranderd je pakket je veranderd niet van mast of provider dus je zou dezelfde snelheden moeten hebben. 

Maar is dit probleem altijd op één plaats of heb je dit probleem op verschillende plaatsen ondervonden ? En wat zijn je snelheden die je haalt ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wimchristine
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Complimentendag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Tragere mobiele verbinding bij overstap naar ONE

4 g valt op verschillende plaatsen weg, in de auto, in een taverne, vroeger met wigo nooit voorgehad. Nu soms komt na een minuut de 4 g er toch door maar vroeger hadden we altijd direct 4 g, heel raar. Van snelheden weet ik niets, hoe test je dat ? 

0 Likes
Wimchristine
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Complimentendag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Tragere mobiele verbinding bij overstap naar ONE

84126B94-53B5-491F-9618-722AE73B30BA.png

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tragere mobiele verbinding bij overstap naar ONE

@Wimchristine 

Je kan de OOKLA speedtest app op je toestel downloaden , of een andere app om de snelheden te meten. 

Op die manier zie je welke snelheden je hebt ongeveer. 

Weet wel dat je bij je One pakket een maximale download hebt tot 150 Mbps.  

patrick37_0-1677909331014.png

Daarmee eens de vraag wat je haalt als je een speedtest doet. Bij de Wigo kan het zo zijn dat je hogere snelheden had maar ik weet niet tot welke snelheden je daar kon halen met de mobiel. Dus ja het zou dan wel eens kunnen dat je lager uitkomt dan je gewoon bent

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wimchristine
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Complimentendag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Tragere mobiele verbinding bij overstap naar ONE

Ok blijkbaar heb ik 20 download en 5 upload. Is dat te weinig ? Zou ik beter een one up hebben ? 

0 Likes
Wimchristine
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Complimentendag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Tragere mobiele verbinding bij overstap naar ONE

9393600D-4BCD-48FD-A6B6-459F72985FD4.png

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tragere mobiele verbinding bij overstap naar ONE

@Wimchristine 

Het is wel belangrijk te weten waar je die test doet. 

Als je dit binnen huis doet en je huis is goed geïsoleerd dan haal je niet het maximale uit je meting. Als ik dit thuis binnen doe haal ik 10Mbps of 15Mbps. 

Je zou dit dan al buiten moeten doen waar je bereik goed is en van die resultaten uitgaan. 

Als jij persoonlijk vindt dat je aan een maximale 150Mbps download niet genoeg hebt kun je de OneUp overwegen maar dit is geheel of je het ook echt gebruikt. Ik heb de OneUp gewoon om het onbeperkte gebruik van vast internet aan een hogere snelheid. Puur voor de vele streaming die hier gebeurd in 4K en dergelijke. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wimchristine
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Complimentendag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Tragere mobiele verbinding bij overstap naar ONE

Ik vraag mij af of ik met die one up betere 4 g zou hebben, dat is wel vrij belangrijk voor mij, nu is mijn 4 g heel traag en valt regelmatig even of langer weg. Zou dit beter zijn denk je met one up ? 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Tragere mobiele verbinding bij overstap naar ONE


@Wimchristine  schreef:

Sinds ik van wigo naar ONE ben gegaan heb ik een veel tragere 4 g verbinding op al onze gsm’s en 4 g valt ook regelmatig volledig weg , hoe zou dit komen ?


Bij Wigo waren er geen beperkingen op de 4G-snelheid, je kreeg sowieso de maximaal haalbare snelheid van de gsm-mast.

Bij ONE beperkt Telenet de 4G-snelheid tot maximaal 150 Mbps download en maximaal 15 Mbps upload.

bron: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-bepaalt-de-snelheid-van-je-internetverbinding/

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tragere mobiele verbinding bij overstap naar ONE

@Wimchristine 

Uit persoonlijke ervaring ben ik zeer tevreden met de 4G verbinding in mijn OneUp. 

Op 4G haal ik 400Mbps op 5G een 500Mbps , is geen 1Gbps maar is toch al voor mij goed de snelheden. 

Je kan een upgrade doen en dan eens zien of dit beter gaat voor je terug gaan naar de One kan je altijd moest je toch niet tevreden zijn. 

Nu is het ook wel belangrijk te weten dat je daarvoor een beetje een recent gsm toestel dient te hebben en geen uit de oer tijd die heel traag gaat. Eentje van gisteren die is uitgebracht is ook niet nodig van € 1000 maar als je een beetje een recente hebt kom je al een heel eind. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wimchristine
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Complimentendag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Tragere mobiele verbinding bij overstap naar ONE

Ik heb een i phone 11 , is dat goed denk je ? 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tragere mobiele verbinding bij overstap naar ONE

@Wimchristine 

Zeker is die goed niet aan twijfelen hoor. 

Heb die ook gehad heb nu de 13 maar die 11 doet het nog prima en ook voor die snelheden te ondersteunen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wimchristine
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Complimentendag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Tragere mobiele verbinding bij overstap naar ONE

Ok dank u , dan ga ik toch die one up proberen 

Wimchristine
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Complimentendag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Tragere mobiele verbinding bij overstap naar ONE

Moest jij een nieuwe modem hebben voor de one up ? 

0 Likes