Beantwoorden
Dobbemi
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

VPN over home router

Hallo,

Thuis heb ik m'n Netgear router die is aangesloten op m'n Telenet modem. Deze router heeft een ingebouwde VPN server. Op het werk maak ik verbinding met het internet via een Flybox van Orange welke met een 4G kaartje werkt. Op het werk maak ik met m'n Windows 10 laptop en het programma Viscosity een VPN verbinding met m'n router thuis. Op die manier heb ik vanop het werk toegang tot m'n thuisnetwerk. Nu is de vraag: Als ik op het werk via deze VPN verbinding grote bestanden ga downloaden telt dit dan enkel als Orange verbruik of ook als Telenet verbruik? 

 

Thanks

0 Likes
1 reactie
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VPN over home router

Als je van op het werk een bestand binnenhaalt van bij je thuis is dat een upload bij Telenet en een download bij Orange. Als je van op  het werk een bestand download naar je thuis is dat een download bij Telenet en een upload bij Orange.

Als je van thuis een bestand van op  je werk binnenhaalt is dat een upload bij Orange en een download bij Telenet. Als je van thuis een bestand download naar je werk is dat een download bij Orange en een upload bij Telenet.