Beantwoorden
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Verkeerde meldingen extra verbruik

Ik heb 2 nummers met "abonnement" betalen volgens verbruik. Opeens (sinds de nieuwe interface?) geven die volgende meldingen bij het minste wat ik doe: sms of bellen

Screenshot_20230220-170054.png

Ik heb nochtans een verbruikslimiet van 50 euro ingesteld (meldingen op 50/90/100%) en op 1 toestel is optie Surf 1 GB ingesteld, maar daar zit ik nog lang niet aan.

Voorheen geen enkel probleem, maar nu lijkt het alsof ik bij elke SMS van 7 cent of na elke seconde bellen deze melding krijg van 'verbruik bovenop abonnement '.

Nog mensen met dit probleem? Of een oplossing?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (3)
0 Likes
5 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Verkeerde meldingen extra verbruik

 Wat geeft je verbruik aan 'thuis of mobiel'  onder 'Mijn Telenet'

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verkeerde meldingen extra verbruik

Ik heb ook al een paar keren zulk scherm gezien. Heb eveneens twee keer prijs volgens verbruik en op één toestem bijkomend keer Surf 1 Gb. Op beide lijnen geblokkerd op 5 euro. Zie ik dat het wat krap wordt (is nog maar twee keer gebeurt) verhoog ik het bedrag tot 10 euro).

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Verkeerde meldingen extra verbruik

Onder Mobiel verbruik staat gewoon een bedrag, maar niet ten opzichte van de ingestelde verbruikslimiet.

Er staat bijvoorbeeld:

0,39/1 GB

€ 3,21

ipv € 3,21/50


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Verkeerde meldingen extra verbruik

De helpdesk heeft me gecontacteerd omwille van een andere kwestie, maar ik nam de gelegenheid om navraag te doen over deze medelingen.

De dame aan de telefoon stelde dat Telenet wettelijk verplicht is om die melding te doen, want in principe ga je bij prijs volgens verbruik er al over van het moment je meer dan 0 euro verbruikt. Die ingestelde limieten (50/90/100) zouden gewoon moeten werken.

Een beetje raar, want in het verleden heb ik die meldingen niet, maar soit...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verkeerde meldingen extra verbruik

Dat komt me weinig geloofwaardig over.

0 Likes