24748
netweters
|
152259
antwoorden
|
20683
vragen
|
Ik was van plan van wigo te nemen maar er zijn echt wel rare dingen met het product:
1) Geen freephone europe (en optie 24) meer voor de vaste lijn...dus geen internationale oproepen meer ?
2) Hetzelfde voor de GSM's er bestaan geen buitenlandse bundels zoals bij base,proximus, mobistar, edpnet.
(Edit: oeps Mobistar en Edpnet hebben helemaal geen roaming kosten meer)
3) Bij de GSM's als je data bundel op is, is er dan geen mogelijkheid om een bundel van 2 GB bij te kopen zoals de volumeblokken voor het vast internet?
4) Als ik WIGO 2GB neem: de bedoeling is dat je de data kan verdelen over de sim kaarten volgens de publiciteit, maar als je de kleine letters leest dan staat er dat je minimum 1GB per sim kaart moet hebben...dus dan kan je toch niets delen? 2 GB gedeeld over twee simkaarten is toch 1 GB? of zie ik dat nu mis?
Kent iemand antwoorden op één van die 4 WIGO vragen?
1. Op te lossen door de Triiing app op je smartphone te installeren. Daarmee kan je nog altijd bellen(als je maar WiFi ter beschikking hebt) naar alle nummers binnen Europe, USA en Canada GRATIS. Thuis en eender waar ter wereld.
2. Betaan nog wel maar dan kan je uw abonnement niet onder Wigo steken. (Oeps Mobistar en EDP net: Je kan je inbegrepen belminuten binnen je abonnement opbellen, je 150 minuten bvb maar eens erboven betaal je nog wel roamingkosten aan de toegelaten Europese tarieven en die zijn hoger dan wat Telenet rekent.)
3. Je kan wel van Wigo 100 naar 120 overstappen dan heb je 3 GB extra voor 20€ (€6.66 per GB) tegenover vroeger 2 GB voor 10€. aan jou om de rekening te maken. Het zou al een verbetering zijn als je per halve GB zou kunnen werken. Of naar de Wigo 140 dan heb je voor 4€ een extra 8 GB. (€5 per GB)
4. Dit is een van de eerste opmerkingen die ik gemaakt heb. Ik ben blij dat je dit ook opmerkt. Ik had het hier nog niet durven zeggen omdat ik via mijn baas al een uitbrander heb gehad. Het is een beetje de algemene tendens in bedrijven dat er een aantal zijn die zich willen bewijzen met dingen uit te vinden zonder echt te luisteren en te kijken wat er leeft.
Trring is geen oplossing maar een nieuw probleem, trring is niet gemaakt voor business gebruik, er is geen QOS op (omdat het geen SIP protocol is), als er geen qos is , dan is er geen prioriteit van door het telefoneren, daardoor kan tijdens een gesprek de kwaliteit plotseling stoppen of vertragen (dat wil je niet meemaken met een klant aan de lijn)
Bovendien, is het niet leuk handig, want ik krijg de telefoon binnen van mijn klanten op mijn vaste lijn, dus moet mijn personeel dan altijd dat nummer overtypen op de trring applicatie, en het heel vervelende is dat de klanten ook de privé gsm nummers zien (wat onwenselijk is)
Drie grote nadelen dus (kwaliteit fluctueert, overtypen van nr, privé gsm nummers worden weergegeven)
Als telefonie zo belangrijk is voor jou dan zou ik je aanraden om over te stappen naar Fluo met digitale telefonie.
Is een VOIP oplossing voor kleine bedrijven waarbij de door jou genoemde nadelen wegvallen.
Triiing is helemaal geen oplossing want de service werkt simpelweg niet meer na de laatste upgrade.
Dit is ook bekend bij telenet maar ze zijn er al twee maanden mee bezig om het "op te lossen".
@Ex-Netweter schreef:Triiing is helemaal geen oplossing want de service werkt simpelweg niet meer na de laatste upgrade.
Dit is ook bekend bij telenet maar ze zijn er al twee maanden mee bezig om het "op te lossen".
Triing werkt bij mij perfect? Welk probleem heb jij dan?
@Ex-Netweter schreef:Triiing is helemaal geen oplossing want de service werkt simpelweg niet meer na de laatste upgrade.
Dit is ook bekend bij telenet maar ze zijn er al twee maanden mee bezig om het "op te lossen".
Ik heb totaal geen problemen met Triiing op mijn iPhone... Op Samsung kan ik de app totaal niet gebruiken: slechte verbinding, vertraging, echo.
Het spijt me, maar ik begrijp niet veel van je bericht. Begrijp ik het goed: je zat bij Orange, was niet tevreden en stapte over naar Telenet (WIGO) waar je wél content van bent? Indien zo, fantastisch! 🙂
Je kan tegenwoordig ook een optie van 7,5 euro per maand bijnemen om weer tot 2000 minuten per maand gratis te kunnen bellen naar alle vaste en mobiele telefoonnummers in Europa met jouw vaste telefoon.