24752
netweters
|
152357
antwoorden
|
20693
vragen
|
Wat is de spanning nodige voor de SIM kaart Is dat 3V?
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: SIM kaart
Opgelost! Ga naar oplossing.
SIM kaart is van telenet
Heb deze gebruikt in een alarmsysteem dat gebruik maakt van SMS berichten.
Weet nu niet of je de juiste oplossing hebt die je aangeduid hebt?
Werkt het niet , krijg je de sms'en niet aan of is er iets anders ?
Je vraagt welke spanning heeft de simkaart nodig maar geheel duidelijk is niet of het dan wel of niet werkt.
Beste, het systeem (type RTU5015plus) vraagt een SIM met 3V. Ik kan blijkbaar wel een SMS sturen maar geeft geen terugmelding (is ook niet duidelijk of de SMS wel goed is ontvangen).
Is die simkaart aangesloten aan een abonnement bij Telenet of is het een prijs volgens verbruik ? Al eens geprobeerd om eender waar een sms naar te sturen of gevaagd iemand een sms op die simkaart aan te laten komen zodat je het kan testen?
Is een SIM van Telenet en is een gratis tweede nummer bij mijn telenet aansluiting.
Met een andere GSM kan ik een SMS sturen met bepaalde codes om een alarm te sturen, maar krijg geen enkele SMS terug met bevestiging, wat normaal zou moeten.
Een gratis tweede nummer zeg je is dat dan een data simkaart ? of heb je een prijsvolgers verbruik? Kijk dat eens na want met een data simkaart kan je namelijk geen sms versturen of ontvangen. Met een prijs volgens verbruik kan je dat wel.
Heb de SIM kaart al in een andere GSM gestopt en die werk goed, kan een SMS sturen enz.
Heb twijfels m.b.t. de spanning van de SIM omdat het alarmsysteem een SIM van 3V vraagt en ik niet weet of dit ook zo is voor deze SIM van telenet. Denkelijk is dit dus wel een SIM met "prijs volgens verbruik".
Dat is moeilijk te zeggen, aangezien je nergens online dit soort specificaties kan vinden over de simkaarten van Telenet (Aangezien hier normaal nooit vraag naar is).
Als het goed is kunnen alle simkaarten tegenwoordig op meerdere spanningen werken, 1.8V, 3V en 5V.
Misschien een paar dingetjes die je even kunt checken:
- Staat er een pincode op de simkaart? (Indien ja, verwijder de pincode van de simkaart, anders zal het toestel sowieso niet kunnen functioneren)
- Stuur je het correcte SMS bericht?
- Indien mogelijk, test het met een andere simkaart in het alarmsysteem om te checken of de fout niet bij het toestel ligt.
Hou er wel rekening mee dat Telenet het gebruik van simkaarten in alarmsystemen niet ondersteund. (Dit wilt niet zeggen dat het niet kan werken, je moet gewoon eens in de zoveel tijd een SMS sturen / ontvangen of er eens naar bellen)
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/telenet-simkaart-niet-geschikt-voor-gps-of-alarmsysteem/
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren indien u vraag is beantwoord zodat anderen met hetzelfde probleem makkelijk een oplossing kunnen vinden.
Beste, bedankt voor je antwoorden en sorry dat ik even tussenuit was gisteren.
In anwoord:
Staat er een pincode op de simkaart? (Indien ja, verwijder de pincode van de simkaart, anders zal het toestel sowieso niet kunnen functioneren)
Inderdaad dit stond erop maar vermist ik een nieuwe pin-code heb moeten ingeven lijkt me dit niet het probleem.
- Stuur je het correcte SMS bericht?
Uiteraard heb ik 10-tallen SMS-berichten gestuurd, probleem bleef.
- Indien mogelijk, test het met een andere simkaart in het alarmsysteem om te checken of de fout niet bij het toestel ligt.
Heb de SIM in een gelijkaardig toestel gestopt zonder beter resultaat.
Ben wel ten einde raad nu!
MVG
Probleem opgelost!
De hele procedure opnieuw gedaan PIN verwijderen en de hele procedure van het alarmsysteem.
Ongeduld was waarschijnlijk mijn probleem! Het zenden van een SMS met een opdracht gaat onmiddellijk, maar Telenet verwerkt dit niet direct, het kan een tijdje duren voor de uitvoering van de opdracht en je dus het gewenste resultaat bereikt.
Toch bedankt voor de info.