24748
netweters
|
152273
antwoorden
|
20687
vragen
|
Hallo,
Ik ben reeds klant bij telenet van de eerste prille dagen. Nu net de KMO van mijn vrouw aan laten sluiten op WIGO Business....
Eerste factuur.... viel ik achterover !!
Het data verkeer op de SIM kaarten was ruimschoots over de limiet.... Het probleem is, ER IS GEEN LIMIET.
Dat vind ik ronduit schandalig... Gebruikers surfen gewoon rustig door, zonder op de hoogte te zijn van de immense aanrekening die ze gaan krijgen.
De factuur (door het extra dataverkeer) is meer dan het dubbele dan het abbonement zelf (terwijl het dataverkeer niet het dubbele zelf is)
Ik vind dat gewoon ronduit schandalig....
Is er een mogelijkheid om over de limiet te gaan, te blokkeren?
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-mobiel-verbruik-onder-controle-houden/
Een herinnering instellen lukt blijkbaar wel, maar een blokkering is niet mogelijk onder WIGO. Nu ja, dat zijn toch dingen die je als klant nakijkt vóór je kiest voor een bepaald abo, niet?
En weeral is Telenet de schuld als mensen niet uit zichzelf het verstand hebben om zich te limiteren en de voorwaarden te lezen.
U hebt de mogelijkheid om via "Mijn telenet" voor elk van de nummers in te stellen om een verwittiging per sms te ontvangen bij het bereiken van de 75%,90% en 100 % limiet. Standaard staat het , dacht ik, op 75%.
Je kan een herinnering laten toekomen als je €, €10 enz. meer hebt verbruikt.
Je kan zelfs instellen dat er een mailtje of sms moet gestuurd worden naar de mama of de papa bij elk van die alerts.
U hebt een aankoopbevestiging ontvangen waarbij de voorwaarden vermeld zijn. Enz.
Iedere smartphone heeft een app om dataverbruik te meten.
Maar geen nood Telenet is er mee bezig om mensen tegen zichzelf te beschermen. Binnen afzienbare tijd zullen die mogelijkheden om te blokkeren er zijn. Enkele weken geduld.
Laat het een les wezen. Om met iets te vergelijken. Iedereen weet dat je max. 2 pintjes mag drinken om onder je limiet te blijven. Als je niet de zelfdicipline hebt om je daaraan te houden en je wordt gepakt dan moet je op de blaren zitten.
Schandalig?
Je wéét toch op voorhand hoeveel GB's je kan gebruiken? Verrast het je dan dat wanneer je daar boven gaat dat het betalend is? Lijkt me normaal, toch?
Hier lees je letterlijk:
Wat bij WIGO Business?
Is uw pot mobiele data op?
Zijn de toegewezen GB’s op en wilt u niet extra betalen?
Lees dit ook even.
Zoals hierboven al door anderen is vermeld: er bestaat ook nog iets als eigen verantwoordelijkheid.
Sorry @Wheng, @igvfer, @sb maar ik ben het niet met jullie eens. Ik begrijp @pvandenbulcke zijn frustratie goed (los van het feit dat hij het verbruik misschien toch wat meer moet controleren).
Alle andere telenet producten hebben wel de mogelijkheid om een limiet in te stellen en Wigo niet. Waarom?
Ik heb hier ook al op gevloekt . Mijn kinderen zitten ook op mijn Wigo abonnement en elke maand sta ik te bibberen om te zien of ze erover zullen gaan of niet. En ja, zij krijgen waarschuwingsberichten. Help dat, denk je?
Wiens verantwoordelijkheid is dat dan?
De mogelijkheid om te blokkeren is me al vorig jaar bij de start van Wigo beloofd, @igvfer, dus ik zou er maar niet te hard op hopen...
En ja, je kan je verbruik op je smartphone meten, maar dat loopt vanaf de 1ste van de maand en niet simultaan met Wigo.
@BertXL - Ik kan op mijn Nexus 5X de startdatum aanpassen voor mobiele data, zodat die wél gelijk loopt met de facturatie. Misschien eens nakijken?
Ik blijf er gewoon bij dat je weet of je veronderstelt toch dat je het weet wat je koopt. Dus moet je zelfdiscipline op leggen. Ik weet dat er elke maand x aantal euros op mijn rekening komen aan mezelf om er niet over te gaan.
Ik weet niet hoe andere verkopers dat doen maar ik weet van mezelf dat ik mensen daarvoor verwittig met soms de reactie van waar moeit die zich mee of jajaaa ik weet het.....
Wees gerust, je zal het in de toekomst wel kunnen blokkeren maar alles heeft zijn tijd nodig. dan zal er iets anders zijn die niet goed is.
@igvfer schreef:.... Dus moet je zelfdiscipline op leggen....
Daar zeg je het! Ik heb Wigo 5 business. Hoe kan ik "zelf"discipline opleggen aan de 4 andere gebruikers?
3 van de 5 hebben discipline en 2 niet. Maar er is er maar 1 die betaald...
@BertXL Bij degene die niet die discipline hebben schakel je de data uit van zodra jij een mail of sms krijgt bij 90% of 100% data-verbruik . Want jij als eigenaar van de WIGO kan ook verwittigd worden. Via Mijn Telenet of de Telenet Mobile-app hou je heel gemakkelijk je mobiel verbruik onder controle.
Zijn de toegewezen GB’s op en wilt u niet extra betalen?
Okee dat is misschien wat vervelend en niet ideaal maar er is verandering op komst inderdaad. Maar ook dan zal het weer niet voor iedereen goed zijn.
@BertXL schreef:
@igvfer schreef:.... Dus moet je zelfdiscipline op leggen....
Daar zeg je het! Ik heb Wigo 5 business. Hoe kan ik "zelf"discipline opleggen aan de 4 andere gebruikers?
3 van de 5 hebben discipline en 2 niet. Maar er is er maar 1 die betaald...
Ik weet dat dit soms moeilijk is. Maar je kan via mijn Telenet nog altijd instellen dat van zodra er een limiet overschreden wordt jij een verwittiging krijgt via sms en/of email.
Zowel met kinderen en werknemers is het dan een zaak van afspraken maken en sancties opleggen. Daarvoor is er natuurlijk een stuk gezag en vertrouwen nodig.
Of zoals een moeder onlangs nog deed. 240 euro erover? Een maand data geblokkeerd. Zakgeld een maand gehalveerd. Je moet dan natuurlijk wel zorgen dat je inloggegevens voor Mijn Telenet niet open en bloot rondslingeren of ze gaan het achter uw rug terug aanpassen.
Ik heb ook kinderen gehad en 25 jaar geleden was ik ook al ouderwets en gierig en straks krijgen ze dezelfde verwijten.
de gebruiker krijgt altijd de herinnering sms
je kan nog 2 extra gsm nrs toevoegen wie deze ook krijgen + een mailadres (of omgekeerd)
dat zijn drie personen die verwittigd worden aan 3 herinnerings sms'en(75% 90% en 100%)
dat is 9 keer, voldoende lijkt me
met de wigo 2.0 is dit verleden tijd 🙂