Beantwoorden
waterrat1978
Freshman Meerweter
Berichten: 92
Full speed writing! De vlam zit erin. Goed bezig! Say what?!

een vraag over bellen op nederlands grondgebied

ik heb een vraag

 

tegenwoordig kan je in de europese unie bellen met je gsm aan nationaal tarief.

maar als je in nederland wilt bellen naar een nederlands telefoonnummer,

is dit dan ook aan nationaal tarief?ik bedoel,als je in nederland zelf bent.

0 Likes
7 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

een vraag over bellen op nederlands grondgebied

Op voorwaarde dat je ver genoeg van de grens bent en dus gebruik maakt van een Nederlands netwerk kan je van uw normale abonnement gebruik maken om naar eender welk land dat de roaming heeft afgeschaft te bellen, en dat geldt ook naar een nummer van het land waar je bent.

 

Vanuit Nederland naar een Nederlands nummer bellen met een Belgisch abonnement kost dus niks extra.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

een vraag over bellen op nederlands grondgebied

Het klinkt contradictorisch en het is het misschien ook. Je kan met je abonnement vanuit eender welk (aangesloten) Europees land bellen naar eender welk (aangesloten) Europees land aan lokaal tarief. Maar vanuit Belgi¨naar een aangesloten land is dit een internationaal gesprek. Dus je kan met je Belgisch abonnement op een Nederlands netwerk naar een Nederlands, Duits, Frans enz. nummer bellen met de in je abonnement inbegrepen belminuten maar als je naar diezelfde nummers belt vanuit je Belgisch netwerk is dit een internationaal gesprek is zit dit niet in je belminuten. Raar maar waar.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

een vraag over bellen op nederlands grondgebied

@igvfer "Europees" best vervangen door "EU-lid"  (bv. niet van toepassing in Zwitserland, Andorra, …. alhoewel dan toch weer geen roaming meer voor andere niet EU-leden zoals Noorwegen en IJsland ) & op voorwaarde dat het "consumptiepatroon redelijk blijft in vergelijking met het verbruik in België zelf" 

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

een vraag over bellen op nederlands grondgebied


@M_016@  schreef:

@igvfer"Europees" best vervangen door "EU-lid"  (bv. niet van toepassing in Zwitserland, Andorra, …. alhoewel dan toch weer geen roaming meer voor andere niet EU-leden zoals Noorwegen en IJsland ) & op voorwaarde dat het "consumptiepatroon redelijk blijft in vergelijking met het verbruik in België zelf" 

 

 


Daarom "aangesloten" Europees land. Niet of wel EU-lid. Smiley Vrolijk . IJsland is ook Europees bij mijn weten. Je kan er ook van genieten, geloof ik, op enkele exotische eilandjes in de Stille Oceaan die onder Franse jurisdictie vallen. Allen daarheen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
waterrat1978
Freshman Meerweter
Berichten: 92
Full speed writing! De vlam zit erin. Goed bezig! Say what?!

een vraag over bellen op nederlands grondgebied

in tilburg

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

een vraag over bellen op nederlands grondgebied

Tilburg is niet echt ver over de grens, dus goed opletten .... Kun je op uw foon de operatorkeuze op manueel zetten? Doe dat dan en kies een Nederlandse operator.

 

En ik vraag mij eigenlijk af wat er mis was met mijn definitie van "alle landen die roaming hebben afgeschaft". Daarmee heb je alle vliegen in één klap, de EU landen die meedoen en de niet EU landen die toch meedoen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

een vraag over bellen op nederlands grondgebied

Hier staan ze allemaal op een rijtje waar je geen roaming kosten hoeft te betalen. Met ander woorden aan nationaal tarief bellen, sms'en en mobiel internet gebruiken.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes