Beantwoorden
svg
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Alles op zijn plek! Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden!

info over de installatie van een MCE/ femtocel

Ik was op zoek naar info over de "MOBILE COVERAGE EXTENDER" (https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-de-mobile-coverage-extender/) ofte een "femtocel". Deze is slechts bruikbaar met een beperkt aantal van modems. Bij verdere navraag kreeg ik van de helpdesk de info dat dit niet werkt met een modem-only toestel, omdat 

 

Een modem zonder WIFI-functie is niet compatibel met de MCE. 

 

en 

 

Het is zo dat de MCE het WIFI-signaal van de modem gebruikt om de GSM ontvantst te verbeteren. Heb je absoluut een modem only nodig? Op onze WIFI - modem werkt de MCE wel.

 


Waarbij ik mij toch vragen stelde. Dit leek niet echt te kunnen kloppen, en ik wou toch graag de juiste technische uitleg vernemen, wat de helpdesk mij niet kon geven:

 

Er is nochtans een verband aangezien je nu ook met je gsm gewoon kunt bellen over WiFi. Nu, de MCE maakt wel degelijk gebruik van gebruik van hetzelfde gedeelte in een HGW-modem (wifi-modem) als WiFree. Het is dus jammer genoeg enkel mogelijk om een MCE te combineren met een HGW-modem en niet met een modem-only omdat daar dat gedeelte niet in aanwezig is.

 


Ik had het sterke vermoeden dat dit ongeveer klopt, behalve dat het specifiek te maken had met de wifi mogelijkheden van de router.

 

Ik ben dan wat verder gaan zoeken via sociale media, en van een Telenet engineer kreeg ik een beter antwoord:

 

Er worden bepaalde QoS settings gedaan op de Home Gateway voor femto en dat is niet mogelijk/niet geimplementeerd op de modem only.

 


Ik post dit hier, gezien mij dit nuttige info lijkt!

 

HTH,

 

svg

- svg - :q!
Tags (4)
2 reacties
svg
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Alles op zijn plek! Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden!

info over de installatie van een MCE/ femtocel

Dit was geen vraag dus, maar info die ik wou meegeven, geen idee of ik dat anders had kunnen posten.

- svg - :q!
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

info over de installatie van een MCE/ femtocel

Nee hoor, je hebt dat goed gedaan. Een forum is er niet enkel om vragen te stellen maar ook om te informeren.

 

Waarvoor dank.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes