Beantwoorden
The_Bean
Experienced Beetjesweter
It's your ninth party! It's your eighth party! It's your fifth party! Primeur!

Geen geluid maar verbinding blijft, oplossing?

Als ik  thuis een telefoongesprek  begin( gsm), dan gebeurt  er bij  de eerste minuut meestal het  volgende:

ik  ben een  gesprek  bezig  en dan hoor ik  geen geluid meer van de andere kant. Soms als ik  dan 1 minuutje wacht  is het gesprek er terug. De andere kant  hoort  mij meestal  dan nog, maar ik  hun niet.  

Ik  zit  dan op  dat  moment op  Vowifi. Soms is dit  fenomeen er bij  elk  gesprek, sommige dagen lukt  bellen wel.

Als ik mobiele data afzet , dan lukt mijn gesprek  wel. Het is precies alsof de telefoon van vowifi (goed signaal) switched naar  4g  eventjes ( bijna geen signaal).

Dat is mijn buikgevoel toch. Ik wordt hier "horendol" van.

ik  heb de gsm dan op  tafel liggen met  speaker zodat ik niet  op bepaalde knopjes kan drukken zoals om het  geluid of microfoon te muten etc

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: telefoongesprek, geluid valt weg maar verbinding blijf

1 reactie
kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

Geen geluid maar verbinding blijft, oplossing?

@The_Bean ik vermoed dat je regelmatig overschakeld naar VoLTE. Dat is bellen via 4G. Als je slecht bereik hebt kan het zijn dat je connectieverlies hebt. Je kan dit dus best afzetten. Om 'Bellen via 4G' uit te zetten, ga je in Android naar Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken en schakel je de optie Bellen 4G ( VoLTE ) uit.

VoWIFI laat je best aan omdat je geen goed bereik hebt bij je thuis. Zie wel dat je op een plaats bent waar je goede wifi dekking hebt. Anders heb je hetzelfde voor.

KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.