Beantwoorden
Ex-Netweter

Datalimieten

Een harde datalimiet van 150GB bij Whop en een limiet van 300GB in de piekuren bij Whoppa (zogenaamde FUP) Dit is bij jullie duurste particuliere internet abo niet meer van deze tijd. Je kan zelfs geen volumeblokken meer aankopen als je grootverbruiker bent, zelfs als je dit zou willen. Met meerdere gezinsleden en de diverse streaming- , cloud & gaming diensten die tegenwoordig alledaags zijn, kom je hier niet meer mee rond.

Ik download geen illegale mp3's, films of iets dergelijks maar gebruik hiervoor de legale alternatieven die tegenwoordig ruim beschikbaar zijn. Soms denk ik dat ik beter wel het illegale pad zou kiezen omdat dit wél in de daluren gepland kan worden en dus ook meer past in de filosofie van het "Telemeter" systeem.
Veel van de legale down & uploads, zoals Netflix, Spotify en kijken via de Yelo Play app, kunnen niet tijdens de nacht of werkuren gepland worden. 
Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp dat er een FUP is, maar creëer er dan een, zoals in het buitenland,  die redelijk is en niet waarbij je je gezinsleden na 2 weken al op de vingers moet tikken als ze teveel Netflix of andere internet diensten die bij een modern internet horen, gebruiken.

25 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Datalimieten

Voor je ook maar denkt om naar Proximus over te stappen: www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/onze-producten/internet/internet/speedtest-internet...

Ik zat bij Proximus ik haalde 10 mbps down en 900kbps up....

En ik vind ook dat Telenet hun upload snelheden moeten verhogen 10 mbps up voor business 200 plus is belachelijk...

Er zijn er hier die zeggen dat ze 70 euro betalen voor internet (whoppa?) ik wil maar even zeggen dat dat niet waar is je betaalt 70 voor je hele pakket.
Ik betaal 70 voor internet (business 200 plus)

Telenet kan de datalimiet en niet weg doen dan zijn er mensen met een heel laag abbo die veel te veel downloaden ook voor Business zou dat niet weg mogen 4TB is echt wel genoeg en grotere bedrijven kunnen nog altijd data pakket kopen
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Bremar
Freshman Beetjesweter
It's your ninth party! Twee handen vol! Leesbeest! It's your eighth party!

Datalimieten

Net even bij buren in de straat laptop aan modem gehangen en haalde 74.60Mbps. Ik weet niet wat jij woont maar hier Is de snelheid dus echt geen probleem.
0 Likes
Beantwoorden
Bremar
Freshman Beetjesweter

Datalimieten

Ps thuis telenet bedraad aan desktop 57.02
0 Likes
Beantwoorden
Bremar
Freshman Beetjesweter

Datalimieten

Ps thuis telenet bedraad aan desktop 57.02 Mbps
0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter

Datalimieten

Proximus kan maar op beperkte plaatsen 70mbps aanbieden
   Arthur2 | Ere-Krak
0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter

Datalimieten

vergeet mijn laatste bericht ik antwoordde verkeerd en ik woon in het centrum van een dorp 😉

ik haal via wifi 189 Mbps ongeveer maar de discussie tussen Telenet en Proximus is voor iedereen anders eigenlijk valt er geen discussie over te voeren.

Voor sommigen is Telenet beter en voor sommigen is Proximus beter en ja Telenetvis duurder op sommige vlakken 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
0 Likes
Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Datalimieten

Telenet duurder.Helemaal niet.

'n BMW kost nu eenmaal meer  dan een Lada.

Telenet is minstens 3 tot in sommige gevallen 15X  sneller dan proximus.

Niet iedereen bij proximus krijgt dezelfde snelheid voor dezelfde  formule.

De snelheid is meestal veel minder voor de een dan de andere en zijn beiden aangesloten op dezelfde rop.Woon je verder dan 400 meter van de rop zakt de snelheid zienderogen  naar beneden.Niet de prijs.Je betaalt de volle pot,voor soms maar de helft van de snelheid die ze tonen bij elke formule.

Voor mij geen proximus en hun onderdanen.

Reden,zie link met proximus-edpnet-scarlet en dommel snelheden

http://www.adsl-breedband.be/speedtest/belgacom

0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter

Datalimieten

Ik heb zelf Belgacom gehad (10 mbps) ik zeg alleen dat Telenet duurder is en dat is ook zo als je alleen al naar basic internet kijkt en internet start.

Maar je moet natuurlijk eerst de snelheid nakijken als ik voor het goedkoopste pakket van een van de 2 zou kiezen dan zou ik kijken waar ik de hoogste snelheid haal en Proximus biedt max 50 mbps (wat niet altijd haalbaar is) en Telenet 30 wat meestal tot altijd haalbaar is
   Arthur2 | Ere-Krak
0 Likes
Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter

Datalimieten

Proximus heeft hun armbachtelijke snelheden offline gehaald.

Snelheden TOT bied je geen enkele garantie en is wel degelijk een marketing truc.

Als ik start 50Mbps  zou nemen,en haal geen 42Mbps rechtstreeks met UTP kabel aan de modem,terwijl technieker nog aanwezig is, kunnen ze hun boeltje direct terug meenemen.

http://www.adsl-breedband.be/speedtest/belgacom

0 Likes
Beantwoorden
talen
Freshman Bijna Allesweter
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Datalimieten

bij de andere staat ie er nog (scarlet, edpnet, dommel, etc) en bij proximus staan ook nog steeds snelheden op de site.

en 

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter

Datalimieten

Waarom zou deze link niet werken.

Proximus alleen blokkeerd het plaatsen van hun test.

2378 proximus links geeft fout aan.

Er is een fout opgetreden Page not found

Testen met andere providers werken wel.

http://www.adsl-breedband.be/speedtest/

0 Likes
Beantwoorden