24761
netweters
|
152503
antwoorden
|
20714
vragen
|
Ik heb recent een probleem met uitgaande mail op mijn HTC smartphone. Ik gebruik hier een imap client.
Andere gebruikers hebben een identiek probleem gemeld via de community, ook telkens voor een HTC spartphone . Voordien werkte het wel, dus de instellingen kunnen niet de oorzaak zijn. Trouwens, ik gebruik identiek dezelfde instellingen op mijn laptop, en daar is er geen probleem.
De foutmelding is "Antwoord van de uitgaande server : 501 HELO requires valid address"
ik heb juist hetzelfde probleem en daarom ook de vraag gesteld
hopelijk komt er een oplossing uit de bus
Op je smartphone stel je best authenticated SMTP in.
Probeer eens onderstaande instellingen
Gebruikersnaam | Je internetlogin (vb u123456, x987654) |
Wachtwoord | Wachtwoord van je deze internetlogin |
Server-naam | smtp.telenet.be |
Poort | 587 |
Beveiligingstype | TLS of STARTTLS of SSL/TLS |
zelfde probleem bij HTC Desire601
oplossing is gewoon Type Mail app installeren en die gebruiken in plaats van de meegeleverd android app van HTC
Hey @Ex-Netweter
Heb je de oplossingen die hier aangereikt werden al kunnen proberen?
Mocht je een oplossing vinden, wil je deze dan ook aanduiden?
Op deze manier kunnen andere gebruikers ook snel een oplossing vind op hun vraag.
Alvast bedankt.
Stijn
Je argument klopt niet dat het niet aan de instellingen kan liggen. Langs 1 kant zeg je dat een ander apparaat (laptop met mailprogramma) wel werkt met dezelfde instellingen. Verder haal je ook aan dat andere HTC gebruikers dit probleem ervaren wat aangeeft dat het probleem eerder bij HTC, instellingen of app te zoeken is dan bij telenet.
Probeer mymail eens. Deze app zoekt automatisch alle instellingen zelf op en als dat wel werkt ben je ineens 100% zeker dat het toch te maken heeft met de mail app op je HTC.