Beantwoorden
thibmaek
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Alles op zijn plek! Jij bent af! Netjes! It's your fifth party!

Smallband netwerk voor gasten thuis.

Ik koester mn limiet van 150GB heel erg zodat ik zelf nooit op smallband kom als deze vervalt.

 

Vandaag hadden we gasten op bezoek en een van hun kinderen is erin geslaagd om in een uur 8GB te downloaden.

Wij hebben thuis een aantal SSID's (een access point die we gebruiken, de router in de telenet modem die we enkel gebruiken als we in de keuken zitten en de HOMESPOT) en ik zou graag mn gasten de key voor de router in de telenet modem geven aangezien die laagste snelheid heeft en we die toch niet gebruiken.

 

Kan ik ergens op mijn.telenet.be de snelheid voor het signaal limiteren? Nu surfen ze aan volle snelheid van deze router maar ik zou gasten graag op 1 Mbps steken zodat ze niet meer kunne streamen of downloaden maar enkel websites bezoeken.

 

Alvast bedankt!

0 Likes
Beantwoorden
4 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Smallband netwerk voor gasten thuis.

 
0 Likes
Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Smallband netwerk voor gasten thuis.

Installeer Netlimiter 

0 Likes
Beantwoorden
thibmaek
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Alles op zijn plek! Jij bent af! Netjes! It's your fifth party!

Smallband netwerk voor gasten thuis.

Zal geen optie zijn aangezien dat programma enkel voor Windows beschikbaar is.

Heb trouwens ook niet echt veel zin om met software aan de slag te gaan voor iets te bereiken wat ik eigenlijk beter op hardware-niveau doe.

 

+ dat programma lijkt me op het eerste gezicht niet te kunnen bandbreedte instellen op andere toestellen in het netwerk maar enkel op je eigen toestel.

0 Likes
Beantwoorden
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Smallband netwerk voor gasten thuis.

Klopt wat je zegt over netlimiter.

 

Hetgenewat jij wil bereiken lukt niet met de HGW van telenet. Hiervoor ga je je toevlucht dienen te zoeken tot een aparte router die dit wel ondersteunt OF een alternatief zoals de fonera simpl. Het toestelletje kost 39 euro en voorziet in een ander netwerk waar je de snelheid van kunt instellen.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden