Beantwoorden
Ex-Netweter

Windows xp whoppa

Ben net overgeschakeld van shake naar whoppa met nieuwe router. Is goed gelukt. Alleen, op een oudere laptop die nog draait onder XP, kan ik het nieuwe WiFi netwerk niet installeren. De laptop vindt het netwerk wel, maar bij het paswoord kan ik enkel cijfers ingeven, terwijl het paswoord op de router ook letters bevat.
Wat te doen ?
Alvast dank voor nuttige suggesties.
Ps. Ik ben een complete leek... !!!
0 Likes
Beantwoorden
5 reacties
Gianni
Freshman Veelweter
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... BINGO!

Windows xp whoppa

Het makkelijkste wat je dan kan doen is het paswoord van de draadloze modem wijzigen naar een paswoord met alleen maar cijfers 🙂

Dat doe je via http://mijntelenet.be  -> Mijn Internet -> Draadloze Instellingen -> Instellingen -> tabblad Beveiliging -> Netwerk WPA-key (wifi wachtwoord).

Daarvoor zal je  wel eerst eens moeten verbinden via kabel.

0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter

Windows xp whoppa

Bedankt !

Maar geeft dat geen probleem voor de apparaten die ik wel kon koppelen aan  de nieuwe router ?

0 Likes
Beantwoorden
Gianni
Freshman Veelweter
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... BINGO!

Windows xp whoppa

Die ga je inderdaad ook opnieuw moeten instellen. Sommige toestellen zouden ze gewoon de melding moeten geven om een andere netwerksleutel in te geven. Andere zal je het netwerk eerst moeten laten 'vergeten'.

Je kan wel ondertussen ook een nieuwe netwerknaam instellen (SSID) vb "WiFi van Dirk" zodat alle andere toestellen sowieso een 'nieuw netwerk' zien en dan ga je op al die toestellen weer eenmalig die nieuwe netwerksleutel moeten instellen.

0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter

Windows xp whoppa

Bedankt. Ik probeer dat deze week eens uit.

0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Windows xp whoppa

ik heb windows XP en ik kan ook letters ingeven vreemd
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden