24757
netweters
|
152467
antwoorden
|
20711
vragen
|
goeiemorgen. Ik wil voor mezelf bepaalde websites blokkeren. De softwarepakketten die ik tot hier toe heb uitgeprobeerd zijn zinloos: De ketting is zo sterk als de zwakste schakel, en in dit geval is dat telkens het paswoord. Als beheerder kan ik uiteraard telkens dit paswoord resetten of desnoods de computer terug instellen naar de fabrieksinstellingen en kan ik terug aan de websites. Iemand hier ervaring mee? Zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn om op providerniveau blokkeringen mogelijk te maken? gegroet.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je kan het ook nog anders doen...
Laat iemand anders een wachtwoord ingeven dat jij niet kent?
Of, typ een wachtwoord in dat je met je ogen dicht typt?
Dan kan je er ook niet meer aan, eens ingesteld.
Toch?
als je echt jezelf wil blokkeren ivm bepaalde sites, lijkt me dat een optie....
Succes!
Pathfinder.
Je kan tussen de modem/router van Telenet en je eigen LAN een extra router plaatsen waarmee je kan bepalen op welke sites je wel of niet kan.
Je kan in Windows Firewall gewoon een regel toevoegen dat verkeer naar een website blokkeert, of nog eenvoudiger, je kan de hosts-file aanpassen en een vals ip-adres geven aan een website.
ook de LAN kan ik resetten...
@Ex-Netweter schreef:Je kan tussen de modem/router van Telenet en je eigen LAN een extra router plaatsen waarmee je kan bepalen op welke sites je wel of niet kan.
@Ex-Netweter schreef:Je kan in Windows Firewall gewoon een regel toevoegen dat verkeer naar een website blokkeert, of nog eenvoudiger, je kan de hosts-file aanpassen en een vals ip-adres geven aan een website.
dat is wat te technisch voor mij. Volgens mij moet het toch lukken op provider niveau... Toch nog eens contact opnemen met hen.
Dit probleem start en stopt bij jezelf want je maakt bewust iets ongedaan wat je zelf in orde hebt gebracht.
Hoe je het ook probeert.... in het uiterste geval doe je een herinstallatie van je os en je bent weer waar je bent begonnen. ik ga niet zeggen dat een isp dat niet zou kunnen zoals bepaalde sites blokkeren maar leg het eens uit waarom het dan wel kan vanaf wifree of de homespot. Dus.... ofwel blokkeren ze dan alles voor iedereen of blokkeren ze het voor niemand... en dan zwijgen we nog over proxys waarmee je dat zou kunnen omzeilen.