25.107
netweters
|
154.522
antwoorden
|
20.935
vragen
|
Beste,
Ik heb een TV met een CI+ module. Recentelijk (vandaag 04juli) werkt de "Telenet TV-gids" niet meer.
Normaal kan ik via de TV-gids 2 dagen vooruit de programmatie bekijken. Nu geeft de TV-gids totaal niets meer weer.
Dit is niet de eerste maal, en ik vindt dit ontzettend frustrerend.
Ik heb Telenet opgebeld; maar na een half uur wachten heb ik de telefoon maar neergelegd.
De zenders zelf kan ik wel bekijken.
Zijn er nog mensen die dit meemaken, en wat kan ik juist doen?
Kan iemand mij meegeven hoe de TV-gids doorgezonden wordt? Komt die info via de kabel ?
Dank bij voorbaat,
Mark
Ik heb hetzelfde probleem, is nog niet opgelost...
Het is precies voor iedereen die nog geen TV box heeft , om deze abonnees nog als nog te doen overstappen op de Tv box...
Toeval bestaat niet....vorige week nog een laatste mail hier over gehad of ik toch zou 'overstappen' op een Tv box ipv een digicorder.
Dus ik denk hier het mijne over.
Groetjes, een niet tevreden klant.
Enkel de klanten met tv kaartje en het compact signaal telenet hebben er last van
Omdat hun toestel niet met internet verbonden is
Maandag avond zal het weer werken
Dag,
Telenet ondersteunt geen updates meer voor een CI+ kaart en binnenkort men enkel nog de play more zenders nog kunnen bekijken met een TV box en dus niet meer met CI+ kaart of digibox/digicorder.
Echt schandalig van Telenet !
Bartman
Ik heb hetzelfde probleem. Sinds 4 juli geen EPG meer op mijn tv-toestel met CI-module.
Ik heb sterke vermoedens dat dit het definitief einde is van de EPG via DVB-C. De CI-modules zijn steeds stiefmoederlijk behandeld geweest vanaf dag één.
De DVB-C-standaard voorziet 8 dagen EPG-data, Telenet stuurde vanaf dag één maar 2 dagen om de CI-modules minder aantrekkelijk te maken dan de decoders waarvoor je maandelijkse huurgeld betaalt.
Telenet probeert nu de EPG op de CI-modules af te schaffen. Telenet wacht in alle stilte waarschijnlijk enkele dagen om te zien hoeveel klachten daarover komen.
Misschien horen we over enkele dagen een "verhaaltje" dat Telenet hun netwerk geüpgraded heeft met nieuwe apparatuur die geen EPG via DVB-C meer ondersteund.
Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar ik vrees ervoor.
Daar EGP niet meer werkt kan ik ook NIET meer :
- TV automatisch laten overschakelen naar een bepaalde uitzending.
- Een bepaalde uitzending programmeren om op te nemen met de TV. Daar mijn TV een dubbele tuner heeft kon ik een uitzending opnemen en naar een andere uitzending kijken.
Probleem stelt zich ook sinds 04/07/2025 bij DVB-C... overal melding "geen info beschikbaar" (hardware: 2 Samsung-televisietoestellen)
De ondertiteling (o.a. voor slechthorende) doet het plots, samen met EPG ook niet meer!? Shame on Y TLN.
Ik vrees voor een bewuste strategie en ... juist nu moet ik binnen enkele dagen mijn fac betalen waardoor ik toch voor (de laatste) 6m vast zit indien dit nooit zal opgelost worden.
Bij ons zelfde probleem.
Sinds enkele dagen zien we geen TV-gids meer. Kaart in- en uitsteken helpt niet. 2e TV met CI-kaart heeft zelfde probleem, dus het ligt niet aan de TV of aan de CI-kaart.
Probleem zit dus waarschijnlijk bij Telenet. Heeft iemand al een reactie van Telenet gehad mbt dit probleem?
@Karin schreef:Probleem zit dus waarschijnlijk bij Telenet. Heeft iemand al een reactie van Telenet gehad mbt dit probleem?
Niet "waarschijnlijk" ... het probleem zit bij Telenet 😀
Maar is het nu zo moeilijk om deze ganse topic eens te doorlezen, dan weet je wat de reactie van Telenet is.
@FRANS1030 schreef:Shame on Y TLN. Ik vrees voor een bewuste strategie ...
Jouw eerste post, en direct al met complot theorieën. Shame on YOU ..
Dit is een Forum waar Telenet gebruikers mekaar (proberen) te helpen.
In dit geval ligt het probleem volledig bij Telenet, het enige advies die wij kunnen aanbieden is: beetje geduld tot het opgelost is, zal dus pas nà het weekend zijn ...
Ik zit met hetzelfde probleem.
Recente TV ( Sony XR55 A95K) zonder CI+ card en zonder decoder. Gewoon de vrije digitale zenders.
Sinds vorige vrijdag 04/07 geen EPG data meer.
De Coax zit ook op een TV tuner card in een PC en daar exact hetzelfde issue. Dus zeker geen TV probleem.
Ben in Chat gegaan met Telenet support en de eerste reactie was : Daar kunnen we niks aan doen...
Na wat aandringen is het blijkbaar een algemeen probleem en men is het aan het onderzoeken.
Afwachten dus.
Dag iedereen,
Ik ken hier in alle openheid niets van: ik zit langs de "inkomende" kant van onze (meta)data. In de praktijk heb ik ooit al wel eens een CI+ kaartje uit een TV zien uitsteken, maar daar stopt het ook: binnen een groot bedrijf kun je nooit alle details van elk (ook al wat ouder) product kennen.
Misschien zijn er algemene problemen - zoals ik hier meen te mogen lezen: ook daar heb ikzelf geen informatie over. Zou ook kunnen dat dit een commerciële beslissing was, maar ook daar heb ikzelf momenteel oprecht geen informatie over.
Ik ben onder de indruk van de snelle evolutie van deze thread -wat aangeeft dat er allicht zéker een meer algemeen probleem zou kunnen zijn- en heb dit doorgespeeld aan mijn operationele collega's.
Groet en alsnog fijne zondag,
Carl
We hebben hetzelfde probleem. Ook gehoord van andere klanten zelfde probleem.
Geen verklaring of oplossing van TELENET te vinden.
Dagenlange storing en geen officiële communicatie naar de klanten toe is hetzelfde als geen ondersteuning meer.
Volgende week zeg ik mijn abonnement op. Ik zal wel een Android tv-box in huis halen als dit de "ondersteuning" is die Telenet op het DVB-C-aanbod levert.