24785
netweters
|
152662
antwoorden
|
20729
vragen
|
Met Yelo Play kun je, ook al surf je niet op je eigen WiFi, programma's bekijken.
Dit is echter tegenstrijdig met het kijken van opnames: om een opgenomen programma te kijken, moet je surfen via je eigen WiFi-netwerk.
Conclusie: Wanneer ik via een ander netwerk surf, kan ik alle programma's bekijken, behalve diegenen die ik opgenomen heb. Dit zijn nu net de programma's die ik graag wil zien 🙂
Oplossingen hiervoor?
Wat je verwacht is dat je vanop afstand de harde schijf in je Digicorder gaat bedienen.
Ik heb zo een stil vermoeden dat dit niet zomaar voor de hand ligt. O.a. wegens beveiligingsproblemen.
En het feit dat je upstream thuis aan het werk gezet wordt.
Eigenlijk een beetje logisch. Thuis ben je niet gebonden aan de netwerklimieten buiten je eigen limieten en voor WiFi zal dit +- 50 Mbps zowel up als down en bekabeld zels tot 1000 Mbps.
Vanop afstand is je Up van bij jou beperkt want je internetlijn heeft maar een UP (bandbreedte) van 6 tot 20 Mbps ( van basicnet tot Fluo maxi). Want dat is tenslotte wat je doet beelden uploaden naar het net om te bekijken bij jou.
Daarom beperkt Telenet dit omdat dit heel veel dataverkeer zou teweeg brengen en vermoedelijk ook door beperkingen van de contentproviders (VTM, VRT,enz.)
Mocht die content bij Telenet staan is er geen probleem die kunnen uploaden via hun glasvezelverbindingen aan snelheden (in casu bandbreedte) tot 1000 Mbps of nog meer, ik heb er echt geen idee van
En geen probleem is ook niet juist want proximus heeft al dergelijk systeem maar ik hoor hun klanten daar toch ook over klagen. Te traag, schokkerig, niet beschikbaar enz.
Daarvoor moeten er enorme servers staan met een enorme upload bandbreedte. Dat is een hele technische uitdaging hoor.