Beantwoorden
Nils1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Android 6 en yelo TV

Hallo,

 

Kan iemand bevestigen of de ontwikkelaar voor deze app nog leeft of al 4 maand dood achter zijn PC zit?

 

Vier maand geleden heb ik immers reeds gemeld dat Yelo TV de enige app is, die niet werkt op android 6. Nu zijn we enkele maanden later, android 6 is gereleased, de eerste van mijn kenissen beginnen de update te ontvangen en nog steeds geen android 6 support in Yelo App.

 

 

14 reacties
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Android 6 en yelo TV

 

Android 6 is net 10 dagen gereleased... geef ze even tijd om de eventuele nodige aanpassingen te doen.

 

Het kan perfect zijn dat het op bepaalde toestellen wel werkt en op andere niet met android 6. Op mijn tablet werkte yelo play ook met android 4 en na de update naar 5 niet meer... dus ik bedoel maar. 

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Nils1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Android 6 en yelo TV

Bedankt voor het antwoord, maar  eerlijk neem ik daar als klant GEEN genoegen mee.

 

Ik heb dit probleem 4 maand geleden gemeld. Zelf ben ik ook verantwoordelijk voor enkele android apps en ik heb van zodra mogelijk die apps getest op android 6 (maar telenet vind dat blijkbaar niet nodig).

 

Ik besef dat niet elke app tijdig getest kan worden, maar voor een bedrijf als Telenet, voor een App die meer dan 500k downloads heeft?  Dit noem ik absoluut geen service. (maar gelukkig voor Telenet hebben ze geen concurentie als het op TV aankomt dus weggaan is  spijtig genoeg geen optie).

 

En 'Even de tijd' is totaal uit de context gerukt ik heb minder dan 4 maand kunnen genieten van play. Toen ik in february mijn Lollipop toestel kocht (dat toen al enkele maanden oud was), was Yelo nog niet beschikbaar voor Lollipop.

 

Edit:  Yelo staat zelfs op een lijst van een 10tal (op een totaal van 1.6 miljoen) gekende apps die niet werken op Android 6 (moest het niet zo zielig zijn zou ik zeggen LOL). zie  reddit

eversp
Experienced Weetjesweter
Berichten: 29
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Android 6 en yelo TV

Mijn tablet staat nu op Android 6 en tot mijn grote verbazing kan ik de yelo app niet meer gebruiken.

 

Wanneer wordt dit verholpen?

 

Reageert dier ooit iemand van Telenet?

0 Likes
Ken
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your seventh party!

Android 6 en yelo TV

 

Ik kan ook niet begrijpen dat Telenet niet op tijd een up-to-date versie heeft van zijn app.

Nog meer zelfs als dan blijkt dat er geruime tijd geleden al melding hierover geweest is..

 

Wachten zeker?

Nils1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Android 6 en yelo TV

Ik heb ondertussen telefonisch contact opgenomen met telenet, (en na enig dreigen met opschorting van betaling) toch iemand anders dan de standaard helpdesk medewerker (met alle respect voor die mensen) aan de lijn gekregen.

 

Uiteindelijk wist men mij te vertellen dat het probleem, niet technisch maar juridisch van aard is. Telenet moet, naar hun zeggen, toestemming krijgen van de zenders om yelo play te releasen voor nieuwe/andere besturingssystemen.

 

Maar:

-  dit had reeds lang opgelost geweest moeten zijn

- dit is geen reden waarom de TV-gids e.d. niet zouden werken (voor mij de belangrijkst functionaliteit van de play app).

 

 

 

Het enige dat ik hieruit kan concluderen is dat het tijd is om mijn kabel abbonement af te zeggen en over te stappen naar een dienst zoals Netflix (we leven toch in de 21ste eeuw).

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Android 6 en yelo TV

Los van het feit dat de yelo app werkt of niet vind ik het eigenaardig dat de makers van besturingssystemen niet alles eraan doen om backwards compatibel te zijn. Die doen maar wat ze willen endat is niet alleen adndroid. Kom niet af met veiligheid enzo dat is de gebruiker zijn verantwoordelijkheid als hij dit risico wil nemen of niet..



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
eversp
Experienced Weetjesweter
Berichten: 29
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Android 6 en yelo TV

Ik vermoed dat backwards compatibiliteit niet het probleem is, maar dat Telenet het bewust afsluit.

 

Zou al tevreden zijn met de TV gids en als ik mijn opnames zou kunnen beheren. Kijken naar opnames of live kijken is niet mijn eerste prioriteit.

 

Dus Telenet: je weet wat te doen. Stop met jullie te verschuilen achter problemen met rechten (waarop kon geanticipeerd worden) en laat die dingen gewoon door!

 

Voor één keer klantvriendelijk zijn!

Nils1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Android 6 en yelo TV

Een beetje tijd is duidelijk relatief, Telenet heeft ondertussen actie ondernomen. Het heeft hen amper een maand (of 5 maand afhankelijk van waar je het bekijkt) gekost om de informatie op hun website te updaten. 

 

Er staat nu vermeld, dat de yelo app voor android werkt tot versie 5.1, stel je voor. Aan dit tempo hebben we misschien tegen pasen, een versie die werkt op android 6 (of dat, dat dan 2016, 217, of 3016 zal zijn...)

Marsman
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Primeur! It's your seventh party! It's your sixth party! De kop is eraf!

Android 6 en yelo TV

Hallo,

 

Ik zit ook al lang te wachten op de update van yelo play voor Android 6. Ik heb een Nexus tablet en smartphone en beide draaien ondertussen op  marshmallow waardoor ik yelo play dus niet meer kan gebruiken. Ook chrome of firefox wordt niet ondersteund door de yelo play website dus daar heeft telenet ook werk aan de winkel. Ik vind dat de klanten hier serieus verwaarloosd worden. Mijn geduld raakt op.

danny3
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Vernieuwde Telenet Webmail? It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Android 6 en yelo TV

Graag snel een oplossing voor dit probleem. Als dit fenomeen zich bij elke major android release gaat voordoen kan telenet zich misschien hierop beter proactief voorbereiden. Raar dat dit probleem zich niet stelt bij ios. Is dit omdat de bazen van telenet allemaal met een iphone rondlopen?
Toch graag een snelle oplossing voor dit probleem want als de app werkt is het wel een handig ding.
0 Likes
Stijn
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Android 6 en yelo TV

Ik kan jullie bevestigen dat er een update gaat voor de Yelo Play app gaat komen. Hiermee zal de app bruikbaar zijn via Android Marshmallow. De update is gepland in de eerste helft van de maand december. Nog heel eventjes geduld dus Smiley Knipoog

Stijn

"The force is strong with this one"
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

ervra
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your seventh party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Android 6 en yelo TV

Bedankt Stijn,  🙂

Eindelijk een 1ste antwoord i.v.m. Android 6.x. Het bewust verzwijgen in de FAQ lijsten van dit probleem schokt het vertrouwen van de klanten.

Uw antwoord en het vooruitzicht op de verlossende update zorgt ervoor dat we toch weer een beetje gerust zijn. Het is vooral het feit dat de marketing van Telenet teveel beloftes maar minimaal vervult en een groot deel van de up-to-date gebruikers zich bedrogen voelt door het achterop hinken van sommige  Telenet diensten. Ondertussen moeten we ons klaarhouden voor Li-fi en de Telenet routers kennen de 802.11ac wifi-standaard nog niet. Kreeg zelf het antwoord van de helpdesk dat deze AC een oude standaard was 🙂

Nu ben ik echter niet ontevreden van Telenet maar een beetje bescheidenheid en eerlijkheid zou het vertrouwen minder schaden.

Grtn uit Balen

0 Likes
Nils1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Android 6 en yelo TV

Stijn,

 

Bedankt voor het antwoord.

 

Als die versie er in december komt is dat al een verbetering tov de Lollipop versie (die tot februari op zich liet wachten), maar toch nog steeds een bedrijf als Telenet onwaardig.  

 

 

0 Likes
eversp
Experienced Weetjesweter
Berichten: 29
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Android 6 en yelo TV

Alweer een tijdje geleden kreeg ik android 7 op mijn Nexus tablet, zonder enig probleem met de yelo app. Dus blijkbaar moeten ze deze keer wel tijdig geanticipeerd hebben om hun 'juridisch probleem' op te lossen.
0 Likes