Op 20.06.2022 stapte ik wegens een defecte HD Digicorder over op de TV-box. Aangezien ik nog een modem-only had (helaas moeten opgeven, snif) diende ik over te stappen op de CV8560E aangezien ik daarachter een Cisco router heb voor het bedrade netwerk en enkele AirPort's voor het het draadloze netwerk. Aangezien de Telenet-router blijkbaar verkeerd geprevisioneerd was in de winkel (Telenet router gaf zelfs geen IP-adres door wanneer ik rechtsstreeks op een LAN-poort een UTP-kabel aansloot...) diende er 2 dagen later een technieker de aansluiting in orde te komen maken. De technieker heeft het MAC-adres van de Cisco-router ingesteld als MAC passthrough.
Tot op heden krijg ik echter steeds een foutmelding wanneer ik na inloggen op Mijn Telenet klik op "Je thuisnetwerk". "Foutmelding: Je aanvraag kan momenteel niet automatisch worden verwerkt, waarvoor onze excuses. Probeer het later nog even opnieuw." Dezelfde melding krijg ik ook als ik bvb. het abonnement op Streamz wil opzeggen (1 maand gratis). Ik heb hiervoor al drie keer naar de klantendienst gebeld en gemaild maar wordt telkens van het kastje naar de muur gestuurd: "morgen of volgende week zal het zeker werken...". Ik heb nu een dossier laten opmaken en hoop dat de achterliggende diensten het issue eindelijk oplossen.
Sedert een week krijg ik na inloggen op Mijn Telenet nu ook te zien "We kunnen je modem niet bereiken". Ik heb de modem en TV-box reeds 3 maal herstart (zelfs met de UTP kabel naar de Cisco router uitgeschakeld) maar die melding blijft verschijnen.
Ik heb even gezocht op het forum naar mogelijke oplossingen, maar blijkbaar is het Telenet zelf die de zaken op orde moet krijgen aangezien ik nog geen sluitende oplossing heb gelezen (of ik vergis me).